Tio underbara dagar

 
I tio underbara dagar har min pojkvän varit här och idag åkte han hem. Vi har myst så mycket vi kunnat och njutit av ett Stockholm som visat sig från sin allra bästa sida. Strålande sol och runt 20 grader i stort sett varje dag! Jag har visat honom min högskola, vi har varit på Grönan och hängt i Kungsträdgården, firat min pappas födelsedag med släkten, grillat, ja, det har minst sagt varit en händelserik vecka. Men framförallt så har vi hunnit njuta av varandras sällskap.
 
Nu har jag en massa studielitteratur att läsa, så det blir tillbaka till verkligheten direkt. Fast kanske lika bra att jag har så mycket att göra så jag inte hinner sakna honom så mycket. Jag hade ju ändå tänkt komma i oktober, så det är faktiskt bara en månad kvar. Det gäller att vara positiv! tror faktiskt att jag har blivit lite expert på det där med positivitet den senaste tiden. När S säger att han tycker det är jobbigt så säger jag bara "var positiv!" och påminner honom om allt som faktiskt är bra med den här situationen. Tänker man på det sättet så blir allt så himla mycket lättare. Det blir vad man gör det till! Och jag tror att inställningen man har till saker och ting gör mycket med vad som faktiskt händer i ens liv och runtomkring en. Låter kanske flummigt, men man en bra attityd så tror jag man kommer långt! Både på det professionella och det personliga planet.
 
Åter till min tjocka kursbok med namnet Arbetslivet! Trevlig lördagkväll på er alla!

Kommentarer
Postat av: Marie Bergman

Helt rätt inställning!!! :) Kör på bara så kommer det att ordna sig hur bra som helst! :)

2013-09-15 @ 21:28:09
URL: http://mariebergman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0