Onsdag & chokladägg.

 
 
Andra lediga dagen idag, en kvar! Känns riktigt lyxigt med tre dagar ledigt mitt i veckan såhär. Kommer dock vara rejält sliten efter helgen med tre dagars 12-timmarspass i rad... Blir tufft!
 
Hur som, traskade iväg till Intermarché idag för att köpa lite påskchoklad innan allt tar slut, tänk att man aldrig lär sig. Självklart var mina favoriter, chokladkaninerna från Lindt slut! Men det blev två "klockor" istället (vad har det med påsken att göra liksom?). Och så lite chokladägg. Jag och pojkvännen är galna i dessa chokladägg så de kommer ta slut kvickare än kvickt...
 
Har haft en tickande migrän sedan igår, inte jättestark men tillräckligt för att göra mig orolig att den ska brista ut ordentligt och göra mig halvt paralyserad. Idag tog jag en tupplur under en filt och när jag vaknade upp var det lite bättre, men inte helt bra. Treo är min räddare i nöden vid dessa tillfällen... Tur att jag bara jobbar sex timmar på fredag, det ska nog gå bra och förhoppningsvis har det gått över tills dess!
 
Börjar på allvar tro att jag lider av järnbrist. Kan inte komma ihåg sist jag åt kött! har blivit lite ofrivilligt vegetarian på senaste. Har nästan alltid blodtrycksfall när jag reser mig upp och måste böja huvudet mellan benen för att inte bli yr, och så huvudvärken som sagt. Måste få i mig en ordentlig köttbit. Problemet är bara att med mina p-piller så får jag lite speciella matpreferenser och skulle typ kunna leva på yoghurt och flingor. Pojkvännen påpekar ofta att jag aldrig äter "riktig mat"och jag börjar inse att han har rätt... Klarar inte av stekt mat till exempel och har blivit extremt kräsen. Får bli ändring på det!

Kommentarer
Postat av: R

Hej! Jag har tittat in i din blogg då och då under en tid, trevlig läsning :) Jag ska till Nice på språkresa i sommar, till skolan Azurlingua samt bo där. Har du några tips? Hur är Nice? Nu har jag läst lite kommentarer från personer som varit på språkresa där att det är en farlig stad, vad tycker du? Tack på förhand!

2013-03-27 @ 21:41:41
Postat av: Karin

R: hej! Vad kul, jag pluggade själv på Azurlingua. Jättebra skola! :) det är ett jättemysigt residens också och själva skolbyggnaden är rätt charmig.

Lite svårt att ge tips bara sådär, något speciellt du tänker på eller undrar över?

Oj, nä jag skulle absolut inte säga att det är en farlig stad. Visst, det kan vara lite stökigt på vissa ställen på kvällarna, men så är det nog överallt. Så länge du inte går själv (vi svenska tjejer har ju en tendens att dra åt oss en del uppmärksamhet så rekommenderar dig att inte gå själv i stan sent på kvällen/natten!) så är det ingen fara.

Skillnaden är väl mest att killar här (mest invandrare från arabländerna) inte är blyga som svenska killar och börjar prata med en när man går på stan, vilket kan vara lite irriterande men de vill mest ha uppmärksamhet så det är bara att ignorera! Efter ett tag vänjer man sig :)

2013-03-28 @ 08:42:14
URL: http://softcotton.blogg.se
Postat av: Anna-Lena

Köp järntabletter! Det har jag gjort, det kan vara bra för oss kvinnor även om man inte lider av järnbrist. Tardyferon heter dom jag har köpt. Receptfritt på apoteket och jag tror dom kostar 3€50 eller något sånt, så det är inte direkt dyrt =)

2013-03-28 @ 08:57:22
URL: http://detljuvaliveteller.blogspot.fr/
Postat av: R

Tack så mycket för det snabba svaret! Jag tänkte på allmänna tips om Nice, men jag har ju fått en del från bloggen :) jag tänkte ju faktiskt en del på hur killarna är, nu är jag förberedd på det.

2013-04-13 @ 12:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0