Strejk.

Egentligen skulle ju mina föräldrar kommit igår. Men på grund av den jävla skitstrejken så fick de åka till flygplatsen två gånger med samma besked båda gångerna - flyget är inställt. Dessutom är nästan alla biljetter bokade för nästa vecka och min mamma har ingen mer semester förrän augusti... Jag är så himla himla arg och besviken på den franska så kallade flygpersonalen. Alltid ska det vara något... Detta hände en gång tidigare när vi skulle åka till Paris över min födelsedag. Dagen innan fick vi ett samtal och besked om att flyget var inställt. Det är så fruktansvärt tråkigt när man sett fram emot något så länge och just innan man ska åka, får man ett sådant besked.
 
Så igår kväll när jag var på väg till hotellet för att checka in tidigare så får jag ett samtal av mamma som säger att det är inställt igen... Så det var bara att vända och åka hem igen med min ihoppackade väska och avboka allt.
 
Och det är klart att det inte är världens undergång egentligen, det är värre för dem som kommit från andra delar av Sverige och bor långt ifrån flygplatsen, och inte kan komma hem. Eller de som har möten, jobb eller viktiga matcher som väntar. Men det är klart att man blir ledsen... För när man bor utomlands så är de här tillfällena då ens familj kommer på besök liksom heliga, och det blir något man ser fram emot flera månader i förväg. Man planerar och fixar, pratar om vad som ska tas med. Det är de tillfällena som gör att man kan ta igen all den tid då man inte träffas. När det sedan inte blir av, då känner man sig lite som en ettåring som får sitt favoritgodsedjur ifråntaget. Sådär otröstlig! Och nu känns allt bara då mycket jobbigare och och jag känner mig helt omotiverad till allting. Och det värsta är att vi nu inte kommer kunna ses förrän i augusti, om inte jag tar mig hem innan dess. 
 
Som tur är har jag pojkvännen hemma (han har slitit av en fotsena och har en månads arbetsuppehåll just nu...) som kan trösta mig och göra mig sällskap. Imorse åt vi frukost på sängen bestående av färska pains au chocolats och en rykande varm baguette. Och ikväll tänkte vi ha filmkväll med glass. Ja, jag är ledsen och ja jag tröstäter idag... Haha. Jag behöver något som muntrar upp mig lite.
 
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Marie Bergman

Åhhh vad tråkigt!! =( =(

2013-06-12 @ 20:18:35
URL: http://livetiluxemburg.se/
Postat av: nasha

Åh vad tråkigt det är. Både för dig och din mamma. Hoppas ni hinner ses snart för augusti låter långt bort. Att man fortfarande saknar sina föräldrar så mycket fastän man är vuxen, min bor bara 3 timmar bort men jag saknar henne ändå. :) Styrkekramar

2013-06-12 @ 23:42:39
URL: http://callmenasha.blogg.se
Postat av: Ellinor

Det skall vara fransmän (eller belgare) till att lamslå ett helt land och i detta fall även påverka andra delar av Europa...Det är lika tråkigt och jobbigt för alla och så sjukt frustrerande att man står där maktlös utan att kunna påverka. Håller verkligen tummarna för att strejken tar slut idag som utlovat och att planen går som vanligt igen nästa vecka då jag åker till Paris.

Skönt ändå att ni har varandra och jag hoppas att ni får en riktigt fin dag och helg.

Kram

2013-06-13 @ 10:06:48
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0