Värmebölja

Jag sov inte en blund i natt, vaknade säkert fyra gånger under natten för att jag var alldeles blöt av svett/törstig/varm eller kissnödig... Det är obarmhärtigt varmt just nu och imorgon ska det enligt prognoser bli ännu värre, temperaturen ska tydligen stiga till ÖVER 35 grader i skuggan. Kommer vi överleva morgondagen tro eller smälter vi bort?
 
Ännu värre blir det dessutom när man sover två i samma säng och känner av kroppsvärmen från den andra personen... Det blir lite så att man lägger sig så långt ifrån varandra som man kan och undviker att röra varandra bara för att inte få värmeslag. Flyttade fläkten en miljon gånger och bättre blir det inte av att den låter som en mindre motorbåt. 
 
Det enda positiva är att hyn bara strålar av allt svettande... man får ut så mycket vatten och gifter så jag har nog aldrig haft så fin hy som under dessa sommarmånader. Lite jobbigt dock att vara så törstig att man måste gå ut på natten för att dricka...
 
Än så länge tycker jag dock att sommaren är härlig och jag har behov av ytterligare en stor dos strand och hav innan jag kan säga att jag längtar efter vintern. Men jag kan slå vad om att jag fått nog av det här om ett par veckor. Augusti kommer ju inte bli bättre direkt. Väldigt skönt att jag i alla fall jobbar på ett ställe med aircondition och slipper springa runt i en överhettad restaurang och grilla mackor, något jag gjort tidigare somrar... Nog för att det blir rätt tjatigt att göra jobbiga turister nöda och svara på frågor om var bussen till flygplatsen går 114 gånger om dagen, men allt är bättre än att grilla mackor (nästan).

Kommentarer
Postat av: Marie Bergman

Hehe vi hade 38 i skuggan idag. Men vi har som tur är bra AC på jobbet och hemma får vi till ett bra korsdrag som tur är, så vi har inte ens behövt använda ACn hemma ännu. :)

2013-07-25 @ 19:38:47
URL: http://livetiluxemburg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0