uppdatering

Förlåt för dålig uppdatering! Jag ska skärpa mig, lovar.

Här har det inte hänt något avsevärd direkt, förutom att vädret blivit galet varmt. Vi har fått sätta på två fläktar på högvarv i rummet och då är det ändå inte ens juni! Fasar för hur denna sommar kommer bli... antar att jag får lägga jeans och koftor långt, långt ner i en byrålåda. För dem kommer jag nog inte se skymten av på ett bra tag! Här går jag i kjol och kortärmat på dagarna och smälter ändå bort lite halvt. Men tydligen är det ovanligt torrt även för att vara rivieran.

Kvällarna är desto skönare, då är det sådär ljummet i luften och man känner liksom knappt någon skillnad från när man kommer inifrån. Skönt när man kan sitta ute och inte behöva ta på sig något på armarna, utan bara kan sitta och njuta.

Så jag har alltså redan hunnit utnyttja poolen vid residenset ett flertal gånger. Har redan blivit ganska brun, jag kommer väl se ut som en chokladbrownie när jag kommer hem i september!

Annars består dagarna av att jobba, gå på bio, sola, äta ute, ja mest sådant faktiskt. Har ätit ett par riktigt goda pizzor och en hel del musslor. Här i är några bilder från när vi var ute och åt på en jättemysig restaurang i gamla stan för några veckor sedan. Jag tänkte direkt att den här restaurangen skulle nog pappa gilla! Sådär opretentiöst med lite flummigt mysig inredning, små färgglada lyktor och menyn bestod av bilder på gamla filmstjärnor. Lite sån där skön bakgårds-känsla. Servitrisen var en 50-årig kvinna som gick runt och nynnade mellan borden.




Jag kommer dessvärre inte ihåg vad den heter, men den ligger precis vid Place Rosetti, av turister kallat "glasstorget"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0