helvetesbakfylla

Inte idag då, men igår. Var nämligen ute i tisdags, en mittiveckan-utgång med Seb och ett gäng av hans vänner. Drack alldeles för mycket tequila, jag ramlade pladask i en nerförsbacke (det var egentligen innan jag druckit, så där kan jag inte skylla på alkoholen) inför alla hans vänner och gjorde hål på både knät och mina strumpbyxor. Sedan kommer jag ihåg lite svaga fragment under kvällen som att vi inte kom in på stället vi ville in på och att jag vinglade runt och fick ta stöd av pojkvännen.

Ja, ni vet en sån där riktigt pinsam fyllekväll som inte händer mer en nån gång om året. Som tur var så var ju alla ganska fulla men jag kan slå vad om att jag var värst i gänget. En sån där kväll då man önskar att man stannat hemma. Konsekvenserna av mitt drickande blev en dag av illamående, huvudvärk, tandborste i halsen i försök att spy... ja, en sån där härlig dag! Och värst blev det sent på kvällen när bakfyllan verkligen gjorde sig påmind på riktigt. Inte ens idag på morgonen var magen helt hundra.

Så nu har jag bestämt mig för att inte närma mig alkohol ens med tång på minst en månad. Sedan kanske jag tar lite vin men INGEN sprit på typ... ett halvår. 

Det här var, bokstavligt talat droppen!

Kommentarer
Postat av: mormor

Det var efter en sådan upplevelse år 1980 som jag slutade med att dricka drinkar och all starksprit. Däremot vin går bra. Man blir bara lite "lullig" och glad av det och aldrig bakis om man dricker måttligt. Puss o kram.

2011-03-04 @ 06:49:55
Postat av: Madeleine

Tack! Verkar som alla tycker att Bruno är "så jävla bra". Akta dig för tequila, farlig dricka! Senast jag drack det såg jag dubbelt. Det var typ fem år sedan och efter det har jag inte ens närmat mig tequila. Hoppas du mår bättre nu:)

Jag älskar franska rivieran!

2011-03-04 @ 10:17:46
URL: http://bekijk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0