sunny

Sitter här och slappar i lägenheten. Är ledig ända fram till fredag bara för att jag jobbade mer än mina 15 timmar förra veckan, och då måste de dra ner på det veckan efter. Kanske inte jättebra för ekonomin men skönt för mig! Imorse var vi och köpte lite smågrejer till badrummet, men fortfarande har vi mycket som behövs. Det jobbiga är ju att det inte finns något Ikea i Nice, utan 2 timmar bort i Toulon. Så vi får liksom åka runt till en massa olika ställen och leta efter grejerna! vilket kan vara lite jobbigt.

Idag ville vi hitta speglar men det fanns inte där vi var. Inte heller finns det på Carrefour, typ som ett stort Ica Maxi här. WHERE to find it?! Typ sån där vanlig utan ram som det finns på Ikea. Kanske om man kan hitta det begagnat på franska blocket. Där hittade vi ju vårt tv-bord för en billig peng.

Igår var jag på stranden rätt länge med en norsk tjej, Cecilie heter hon. Men fick solsting och huvudvärk sen på kvällen så nu har jag ingen lust att vara i solen på ett bra tag. Man är ju inte gjord för att vara en heldag på stranden egentligen. Kan inte minnas att jag varit det nån gång utan att fått huvudvärk på kvällen. Ändå dricker man vatten tycker man. Men inte tillräckligt antagligen! Tror nog hemligheten är att ligga i skuggan. Då kan man ju faktiskt ligga en hel dag utan att känna sig helt död efteråt. Ska nog köpa ett parasoll!

Idag stannar jag i alla fall hemma och slappar. Letar inredningsgrejer på nätet och sånt. Kanske tar ett fotbad och m tyålar tånaglarna och sånt där skönt!


Kommentarer
Postat av: Christine

Oj här jag jag inte kikat in på ett tag. Grattis till nya lägenheten! :)

2011-06-14 @ 22:46:53
URL: http://christineiparis.blogg.se/
Postat av: Christine

Jag har missat många bloggar de senaste två veckorna, med jobb x2, resor och praktik blir det svårt att hinna med allt :) Men jag får ta igen det nästa vecka!

2011-06-15 @ 15:28:22
URL: http://christineiparis.blogg.se/
Postat av: mormor

Hej hjärtat. Köp en solhatt som skyddar även ansiktet. Det vet jag att du skulle vara klädd i förutom att då kanske du slipper huvudvärk i solen och rynkor när du blir gammal. Puss o kram.

2011-06-15 @ 16:52:20
Postat av: mormor

Hej hjärtat. Köp dig en solhatt som skyddar även ansiktet. Då kanske du slipper huvudvärken i solen och rynkor när du blir gammal. Solar man för mycket så torkar huden och rynkorna kommer tidigare.Puss o kram. (Fast själv var jag nästan aldrig i solen som ung, men rynkig i iaf.)

2011-06-15 @ 16:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0