gastronomia italiana













Idag när jag var vid Place Masséna så var det en jättemysig utställning om italiensk mat med massvis med små stånd överallt. Hur mysigt som helst! Dessvärre hade jag inga kontanter så jag kunde inte smaka något. Och jag hade dessutom redan ätit en lunchmacka (vilket jag ångrade). Men det fanns mycket smarriga grejer kan jag tala om! Stora korvar, ostar, hemmagjord pasta och olivolja, och så smarriga patisserier.

Hoppas det är kvar imorrn för då ska jag nog gå tillbaka och köpa med mig något. Det var bara riktiga italienare som stod bakom stånden så det var riktigt mysigt att gå runt där och höra alla skrika "alooora!".


Kommentarer
Postat av: therese

Hej :) Hittade din blogg när jag sökte runt lite om att studera i Nice på google. Jag undrar om jag kan få ställa lite frågor till dig ? :) För ska förmodligen åka vid årsskiftet och vet inte alls med vilken organisation osv .. :)

2011-06-08 @ 03:23:40
URL: http://theresesofieh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0