fredag


Igår var vi ute och åt middag i Antibes, restaurangen var helt underbar! Förrätten var det godaste jag någonsin ätit tror jag. Chèvretoast med lavendelhonung. Helt underbart gott. Seb tog en förrätt som jag börjat se mer och mer här, nämligen vår svenska "gravalax" (ja, det stavas så på fejk-svenska). Alltså gravad lax med dillsås! Så svenskt det bara kan bli och Seb tyckte att det var den godaste laxen han ätit. Sen avslutade vi såklart kvällen med världshistoriens godaste glass på vårat stammisställe. Och jag lovar er. Det är värt att åka hela vägen till Nice/Antibes för den!

Idag är det hur som helst ingen helgkänsla för mig dock eftersom jag jobbar hela helgen. Min nästa lediga dag är torsdag nästa vecka. Det är lite segt när man inte har två dagar efter varandra ledigt utan att dagarna är spridda. Men jag har åtminstone ledigt på söndagen nästa vecka och då jobbar inte Seb så då har vi i alla fall en dag då ingen av oss jobbar.

Har nämligen fått fler timmar på jobbet nu, från 15 timmar i veckan verkar det stiga till nästan 25. Så det är jag såklart glad över! Fler timmar = mer pengar. Det är flera som slutat på jobbet så nu är vi som ett helt nytt arbetsgäng. Men de jag jobbar med under dagstid just nu trivs jag bra med så det känns bra! Bara den personalansvarige som är lite pain in the ass, men han har varit ovanligt snäll mot mig den senaste tiden så jag antar att det blir de nya som är offer för hans gapande nu...
 
Annars händer ingenting speciellt, ska kanske ut i Monaco imorgon med ett par skandinaviska tjejer. Var bjuden till BBQ i svenska kyrkan i kväll, som ligger i Cagnes sur mer, men jag var så trött så jag orkade inte. En svensk tjej som jobbar som volontär i svenska kyrkan bor nämligen där och det ska tydligen vara en mysig gammal stenvilla med pool och så vidare. Har ännu inte varit där konstigt nog trots att jag varit på rivieran mer än ett år nu.

Nästa vecka är det S födelsedag och jag har lite prestationsångest. Han är alltid så påhittig och romantisk och jag känner mig lite efter på den fronten. Jag är dock inte helt dålig bör nämnas utan kommer med små överraskningar då och då jag med, men det är ändå helt klart han som vinner den matchen. Hur som helst så hade jag tänkt köpa en flaska champagne (=bubbelvin) och en födelsedagstårta i choklad. Och så ska jag köpa en present som jag redan spanat ut. Köper jag hans favoritmat sen får jag nog extra plus i kanten...

På lördagen kommer hans kompisar och kanske någon av mina och det blir lite fest här i lägenheten. Blir nog trevligt och tursamt nog jobbar jag ju inte heller på söndagen nästa vecka.


Kommentarer
Postat av: mormor

Först och främst Grattis till flera jobbtimmar. Känns väl bra med mer i plånboken. Det betyder också att du är duktig. Du måste hälsa Seb och gratulera på födelsedagen. Tala om för honom att jag tyckte att er trädgård är mysig o fin eftersom det är hans förtjänst. Skall bli så kul att få se hur ni bor. Nu är det bara ca 3 veckor tills vi kommer. Puss o kram till er båda.

2011-07-02 @ 14:01:16
Postat av: Karin

Mormor: Det ska jag göra! Ser jättemycket fram emot tills ni kommer. Puss och kram

2011-07-02 @ 21:56:58
URL: http://softcotton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0