gamla bilder från Nice!

Sitter och kollar igenom mitt gigantiska Nice-album på datorn. Så många bilder och så många minnen! Helt sjukt att det är mer än ett år sedan jag kom hit. Känns som att man ändrats en del ändå och det är kanske inte konstigt trots allt.

Första dagen jag kom till Nice! Kände inte en kotte och var ute på promenad första dagen.
 
Min lunch den dagen bestod av en McFlurry på stranden. Var lite väl optimistisk gällande temperaturen och var sjuk feber i typ två veckor efter den dagen.

Mitt fina och hemtrevliga rum.


En slumpmässig drink på en bar.
 
Lisa, en av dem jag hängde mycket med de första veckorna.


En sliten men solbränd jag.

Några av de boende på residenset.

Föräldrarna kom på besök i mars! Ett efterlängtat besök.
Ett av besöken på Cap-Ferrat.

Crêpes

Uppe i skogen vid chatêau:et.

Nice uppifrån

Elaine som bodde våningen under mig, vi hade superkul ihop!
Biobesök.

Jag och Lina, en annan bra kompis från residenset.

Spontanutgång

Lina, jag och Elaine

Kommentarer
Postat av: Mia

Här har du en frankofil till! Jag älskar franska rivieran. Underbara bilder (älskar ditt rum) som tar mig tillbaka.

2011-02-27 @ 16:23:05
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Christine

Jag älskar att kolla på gamla bilder från när jag bodde i Paris! :)



Ja den parfymen är så god!

2011-03-03 @ 10:48:18
URL: http://christineiparis.blogg.se/
Postat av: philip

Hej Karin,



Jag heter Philip.

Jag och min sambo Jennie har bestämt oss för att flytta ner till NIce nu i slutet av sommaren!



Jag råkade hitta din blogg och blev glad över att se alla bilderna och din historia om hur du tog dig till just Nice;)



Jag ville egentligen bara fråga dig om du har tid och lust att ha lite mail-kontakt och kanske berätta lite mer för oss om hur det vardagliga livet är där nere? Hur man enklast kan hitta en lägenhet att hyra och hur noga folk är med uttalet av franskan (språket i allmänhet egentligen).



Det hade vart hur bra som helst ifall du hade lust att berätta lite om detta för oss!



Du kan nå mig på min mail:



[email protected]



Mvh/

Philip & Jennie

2011-03-22 @ 18:42:30
Postat av: Emelie Rommedahl

Vad spännande att bo i france! :) Hur kommer det sig att du bor där? Vad gör du där? :)

2011-04-11 @ 23:53:36
URL: http://erommedahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0