pas besoin de toi


Älskar den här låten, ryser varje gång jag lyssnar på den.


Kommentarer
Postat av: Eve

Hej, jag antar att du kanske får många frågor om att jobb/plugga i Nice, jag hittade dig på en tråd i något forum och tänkte what the hell jag provar och ser om du svarar =)



Är det svårt att få jobb där nere? vilka jobb är lättast? och är folket trevliga där nere?



Mvh Eve

2010-10-21 @ 00:05:49
Postat av: Karin

Eve: Nu har jag inte ett "vanligt" jobb utan är au pair. Men jag vet att det inte är så jättesvårt att få jobb som skandinav, så länge man har en grundnivå av franska. Au pair-jobb är nog lättast att få om du har erfarenhet av barnpassning, vill lära dig franska (eller redan kan lite) osv. Annars går det nog att få caféjobb eller liknande, om du har erfarenhet av det!



Bäst är att söka innan turistsäsongen, alltså på våren. Då behöver många caféer, butiker osv. fylla på med ny personal!



Folk är lite annorlunda här, och det är väldigt viktigt att vara trevlig mot äldre och säga "ni" bland annt. Det är lite gammaldags på det viset. Dessutom behandlas du bättre om du pratar franska än engelska. Så länge du är trevlig och är noga med att vara artig så är de flesta artiga tillbaka! Det är min uppfattning.



Lycka till :)

2010-10-21 @ 11:15:45
URL: http://softcotton.blogg.se/
Postat av: Eve

Jag funderar nämligen på att plugga franska i nice till våren och då hade det kanske varit kul om man kunde stanna där nått år och jobba eller liknande =) antar att man lär sig ganska mycke franska av att bara vara där eller?



Mvh Eve =)

2010-10-21 @ 20:59:44
Postat av: Christine

Haha, den där låten alltså! Jag dör varje gång jag hör den, tycker den är så dålig :-P

2010-11-02 @ 09:39:08
URL: http://christineiparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0