eftermiddag/kväll i antibes


Idag skulle jag inte träffa Seb så jag fick för mig att ta en tur till Antibes. Messade runt bland alla mina Nice-boende vänner men ingen kunde träffas. Så då begav jag mig helt enkelt av själv.

Jag köpte mig någon italiensk grej att äta till middag, typ som en liten pirog. Inte så överdrivet god men det funkade. Gaah vad mycket mysiga restauranger det finns i Antibes! jag vill prova alla. Och hamnen är sjukt fin. Det är rätt lugnt i Antibes på kvällen så det gillar jag.

En kompis till Sandy (som också heter Karine) är här och städar en gång i veckan och hon bor i Antibes så jag åkte med henne dit. Sen var det tänkt att jag skulle ta bussen hem men jag gick runt ett tag och hittade inte linjen som jag fått veta att jag skulle ta. Så jag tänkte, äsch. Jag vet ju vägen hem, det är i princip bara rakt fram hela vägen. Så jag gick hem! Men det var mycket längre än jag trott och lite krångligare. Men hem kom jag. Fast nästa gång tar jag bussen, det var för långt att gå och väldigt tråkig väg.

Hittade en affär som sålde jättesnygga underkläder med bh och tillhörande trosor för bara 10 euro. Snygga dessutom! Så jag fick med mig ett set hem. Sen tröttnade jag lite på mitt eget sällskap och dessutom började det mesta stänga.

Där har ni min kväll! Dagen bestod som vanligt av barnvaktande och en sväng till farföräldrarna som bor 10 minuter bort. Annars inget nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0