pinsam händelse

Okej. Jag var nyss med om århundradets pinsammaste ögonblick. Skulle handla lite middagsmat och hade noga räknat så att allt skulle kosta 6 euro (bara några smågrejer). Men till min chock kostade det 6,85! Sa till den snälle mannen "j'ai seulement six", jag har bara 6 euro. Dum som jag var tänkte jag ju inte på att jag kunde ta bort någon grej utan det stod liksom still i hjärnan. Stod bara där och kände mig som ett fån! 

Han sa att jag kunde komma in imorgon med resten men jag skämdes ändå otroligt mycket. Kände mig som en förvirrad fattiglapp där med mina ihopskramlade mynt! Efter någon minuts kallpratande på väldigt knacklig franska (var trött, varm och inte sugen på att prata) gick jag ut och kände mig sådär otroligt dum. Uuuussch, skäms fortfarande när jag tänker på det!

Det där är det pinsammaste jag vet. När det visar sig att man räknat fel och man har för lite pengar i affären. Det  är nån stolthetsgrej tror jag. TUR så in i baljan att det inte var andra bakom mig i kön. Då skulle jag nog skämts i dagar efteråt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0