handtvättardag


Egentligen kanske man kan använda vanligt tvättmedel? Kändes bara mest logiskt att köpa detta när jag valde i affären...

Har investerat i en tygkasse som jag använder när jag handlar. Kostade typ 10 spänn och det är både miljövänligt och ekonomiskt.

Gillar verkligen underklädesbutiken Etam. Jättefina myskläder och nattlinnen samt bh:ar och trosor i bra modeller.

Den holländska tjejen på min våning hade varit och tvättat förut och det kostade tydligen 10 euro. Hon hade därför handtvättat kläderna efter det och det har jag också tänkt göra för att spara pengar. Får se om jag sedan tröttnar och åker och tvättar istället, men just nu känns pengarna viktigare ;-) Har rätt mycket smutstvätt så räknar med att det blir en tvättardag ikväll.

Jag ska förresten byta nivå i skolan nu, en nivå upp. Min lärare kom till mig efter lektionen och tyckte att jag skulle flytta upp för att jag var på en högre nivå än de andra vilket jag håller med om. Har ju märkt det enda sen första klassen då de andra knappt kan någon grammatik alls och jag har pluggat ganska mycket grammatik. Men desto sämre är det med konversationerna! Då blir det ofta fel verbform och prepositioner för att det är så svårt att få ihop allt när man letar efter orden. I alla fall så gick det tydligen inte att byta den här veckan så jag får vänta till nästa. Därför har jag fått några extra uppgifter som jag ska göra utöver lektionerna den här veckan. Får se vad det blir för klass jag hamnar i nästa vecka helt enkelt.

Lisa och Monika hade lektion mellan ett och sex idag, stackarna, så vi åt lunch innan och sen gick jag på Jean Médécin. Hittade en affär jag inte sett här förut som jag gillar, Bershka. Annars letade jag efter ett anteckningsblock men hittade inget bra.

Ibland önskar man att man inte var blond här i Nice. Man sticker verkligen ut! Alla här är mörka och de flesta har lite medelhavsdrag (mörkt hår och mörka ögon). Och så kommer jag med mitt superblonda hår, haha. Känns verkligen som att man är ett objekt för stirrande ögon ibland, och det kan vara lite jobbigt när man bara vill försvinna i mängden. Kanske borde överväga att dra på mig en mössa varje gång jag går ut...

Hörde att det var 20 minus och storm i Stockholm, brrr! Kan inte säga att jag avundas er...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0