promenad i gamla stan

Haha, den här måste vi ju ha! "AKTA HUNDEN! (han är så liten att man kan råka kliva på honom)".

Den här lilla butiken var jätterolig och jag ångrar så att jag inte visste att den fanns när mamma och pappa var på besök. Fanns mycket annorlunda saker!



Vi gick även in i en krimskransbutik med hur mycket smycken som helst. Tror min mor skulle gillat denna burken! Underbart fin var den.


Vi köpte med oss några kakor från denna söta butik till tyskarna som åker hem idag. Man fick provsmaka på allt man ville och de hade jättegoda lokala kakor och karameller. Kommer nog köpa med mig lite saker härifrån innan jag åker hem!

Underbara burkar!



Gud vilken mysig dag jag haft! Har gått runt i gamla stan med Elaine och bara strosat, ätit glass och gått in i små turistbutiker och tittat på allt mellan himmel och jord. Sådana dagar borde man ha fler av! Vi avslutade med att gå in på Monoprix (som allt som oftast) och köpa middag. Efter denna dag ska jag verkligen försöka leva på mina rester i kylen... men man får ju faktiskt lov att lyxa till det lite när det är fredag. Detta består vår middag av:

sallad
chèvreost
prosciutto
soltorkade tomater
oliver
salta kex (sånna där bruscietta-liknande)

Mums! Och så har vi lite vin. Det komiska var att när vi kom tillbaka hade mamman på första våningen (hon och hennes 16-åriga son bor i samma rum) lagat en stor middag av alla deras rester eftersom de åker hem imorgon. Självklart frågade hon om vi ville äta också! Och då hade vi redan köpt all vår mat. Men men, sånt kan man ju inte veta. Kanske blir det några rester över.


Kommentarer
Postat av: Emma

Åh så mycket fint och vad mysigt det ser ut!



Nej, jag hade ju inga kontanter på mig så det blev ingen skål! Åker tillbaka dit snart och köper både skålen och hattlådan :-)



2010-04-09 @ 22:07:05
URL: http://modenessa.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Vilka underbara bilder! Vi får ta den affären nästa gång. Skylten var ju jättekul. Frågan är bara hur många i Boo gård som förstår vad det står.



Puss

2010-04-10 @ 11:31:38
Postat av: Karin

Mamma: haha, det har du rätt i!

2010-04-10 @ 19:26:17
URL: http://softcotton.blogg.se/
Postat av: Mats

Har inget viktigt att säga men hej och hadet så bra.

pappsi

2010-04-11 @ 00:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0