Le coach

 
Sist när jag var nere var Seb tvungen att jobba på eftermiddagen när jag kom, så jag hängde med till tennisklubben och slappade lite i solen under tiden. Väldigt intressant att observera en fransk tennislektion, även om det inte är första gången. Några intressanta grejer jag kom fram till - alla killarna hade träningskläder, tjejerna bar dock jeans och vanlig tröja... Hmm? Flera ungar drack läsk istället för vatten när de var törstiga, och alla barn fick en varsin chokladkaka i slutet av lektionen. Sockerkick, någon? Fatta vad sockerberoende ungarna lär vara.
 
Haha, själv tror jag inte jag fått choklad eller godis en enda gång när jag tränat eller gått i skolan som liten. Knappt läsk heller, förutom kanske vid något enstaka tillfälle, typ julmust på julavslutningen. Skulle jag själv ha barn som gick på tennis eller någon annan sport skulle jag bli irriterad om de fick så mycket snask på en vanlig vardag. För att inte glömma att de får efterrätt till skollunchen också... 
 
Lär bli svårt att hålla den där "inget godis under veckan"-regeln för en nordbo omringad av croissant- och efterrättsälskande fransmän...

Kommentarer
Postat av: Marie Bergman

Haha håller med, jag kommer ihåg att jag hade blandat saft i min vattenflaska en gång när jag var liten. Oj vad busigt det var, haha!

Svar: Haha! Ja, saft var väl typ den tidens läsk! RIKTIG läsk var ju förbjudet om det inte var helg...
Karin

2014-03-01 @ 19:03:04
URL: http://livetiluxemburg.se/
Postat av: Lizette Hult

Intressant blogg och unikt med fötterna i olika delar. Roligt!! Missa inte --> http://ungrik.blogg.se/

Svar: Kul att du gillar den!
Karin

2014-03-02 @ 21:23:46
URL: http://ungrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0