Valentine's day

 
Ja, det är en kommersiell och påhittad högtid och det är klart att man ska visa uppskattning för varandra varje dag och inte bara en gång om året. Men jag skulle ändå inte vilja strunta i den helt, det skulle kännas fel! Tycker det är mysigt att hitta på något extra tillsammans, kanske baka någon rosa tårta eller laga en brakmiddag för att fira lite mer än vanligt.
 
Till pojkvännen sa jag att jag inte ville fira något speciellt, men det var mest för att han inte ska känna press på sig att gå och köpa något. Så tänkte överraska honom med något, har dock inte bestämt mig för vad än!
 
Apropå det så kom jag och tänka på alla hjärtans dag när jag var liten och hade en "pojkvän" (som man aldrig ens vågade titta på utan det var mer som en slags officiell relation... Det där med att fråga chans, ni vet). Jag hade köpt en stor hjärtformad klubba från Jamjam som det stod PUSS på. Det fanns en annan med texten "jag älskar dig" också men det kändes lite väl seriöst, vi hade ju aldrig ens setts utanför klassrummet. Hur som helst så råkade mina tjejkompisar tappa den i golvet samma dag så den gick i tusen bitar.... Och det gick ju bara inte att komma utan en alla hjärtans dag-present till den man var tillsammans med. Så jag fick skamset gå med den där ihoplappade puss-klubban till honom... haha, nåväl... Det är tanken som räknas. Har dessutom för mig att just den gången gav han mig ett brythalsband eller liknande i present. Lite orättvist utbyte kan tyckas.
 
 Kommer ni fira Alla hjärtans dag?

Kommentarer
Postat av: Sabine-Välbefinnaren

Guu vad nervöst och STORT det var med kärlek när man var liten (fråga-chans-liten). Vi har inga planer för jusst 14e, men på lördag ska vi på turkiskt hamam SPA. Ska bli skönt. Har du kommit på vad du vill göra för din pojkvän än?

Ja gillar man inte grönsaker så kan det bli svårt att bli vegetarian. Då blir det bara kolhydrater och fett på tallriken. Man kan ju i och för sig få i sig en hel del näring genom frukt.... men för mycket frukt är iof inte så bra. Lagom av allt är egentligen bästa. =)

2013-02-06 @ 09:56:23
URL: http://www.valbefinnaren.blogg.se
Postat av: Marie Bergman

Haha, rolig historia! :) Vi firar absolut alla hjärtans dag! Livet är för kort för att INTE fira allt som går att fira! :) Kram

2013-02-06 @ 10:07:52
URL: http://livetiluxemburg.se/
Postat av: Bella

Jag ÄLSKAR alla <3 dag. Som du skriver, självklart ska man visa kärlek till varandra varje dag men man kan ju visa lite extra kärlek på den dagen! :)
På samma sätt som man älskar sin mamma alla dagar men firar och visar lite extra kärlek på morsdag. Inget fel med det! :)

2013-02-06 @ 17:12:12
URL: http://labellaaa.blogg.se
Postat av: Lotta

Hej!
Jag hittade din blogg och då jag på Måndag faktiskt ska börja läsa franska på Azurlingua i nice hade jag gärna velat få tag på din mejl då jag tänkte fråga lite frågor osv:) Min mejl är [email protected].
Du får jättegärna höra av dig!
Trevliga hälsningar
Charlotta Sjöstrand

2013-02-07 @ 00:07:58
Postat av: Ellinor

Butikernas annars så pråliga utbud inför denna kärlekens dag måste ha helt gått mig om intet i år, det var först då jag tidigare idag vände blad i almanackan på jobbet (semester i morgon!) som jag såg att det är alla hjärtans dag nästa vecka. Tittar jag en gång till i kalendern så ser jag också att jag har tvättid den kvällen så det blir mitt firande *haha*
Hoppas ni hittar på någonting mysigt tillsammans!
Kram

2013-02-07 @ 11:49:16
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: daniela

haha vad gullig historia :) och tänkte nog fira alla hjärtans dag på något sätt tillsammans med pojkvännen, tycker precis som du att man kan hitta på något extra den dagen

2013-02-08 @ 15:24:03
URL: http://ddanielas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0