Au projet: deménagement!

Det verkar som att jag äntligen kommer kunna lyckas övertala pojkvännen om att flytta till hösten. Kanske till och med till sommaren! Han verkar riktigt taggad på det nu också. Vi har ju bott här i Saint Laurent du Var i ett år nu ungefär och jag har hela tiden längtat efter att flytta tillbaka till Nice. Jag bodde ju där när jag först kom till Frankrike och pluggade franska. Och det var så underbart att bo mitt i centrum - ha bio, restaurang och barer runt hörnet och kunna vara mer spontan i vardagen. Träffa folk när man känner för det, utan att planera så mycket i förväg!

Det är ju fint här, och residenset är bra och fräscht (poolen kommer jag garanterat sakna...) Så det är absolut inte området det är fel på. Men det känns som att det mer är ett område för barnfamiljer och äldre inte för oss i 20-årsåldern. Dessutom kommer jag ju börja plugga och även jobba extra på kvällarna och det funkar liksom inte när jag bor här. Kan ju inte ens ta mig hem på kvällarna då det inte går tåg eller bussar sent på vardagarna!

Om allt går som tänkt kommer jag plugga i ett kvarter som heter Valrose (där även Seb pluggar två dagar i veckan), och nu har jag fått honom att inse hur skönt det skulle vara att hitta något där i trakten och bo nära skolan. För honom också att slippa åka så tidigt på morgonen och passa tåg och buss! Fattar egentligen inte att vi inte flyttat tidigare.

Jaja. Så nu känner jag mig så peppad inför hösten! Känner att det kommer bli som en nystart på något vis. Längtar redan efter att komma in närmare centrum igen! Känner trots allt lite så att jag trivs bäst i Nice. Mer levande, mer folkliv, ja ni fattar. Det känns mer som "hem" för mig än här, om man bortser från att jag faktiskt bor här.

Så - det är alltså planerna för den närmsta tiden!

Kommentarer
Postat av: annelie berg

Aa det där med pendling kan verkligen ta kål på en. Lycka till med övertalningen! :)

2012-03-23 @ 07:22:01
URL: http://recently.se
Postat av: Miss Marie

Förstår verkligen vad du menar! När vi flyttade till München valde vi mellan stadsliv eller att bo i en förort, som nygifta och utan barn var stadslivet självklart! Nu skulle vi kanske ha valt annorlunda, men jag tycker fortfarande det är lyxigt att ha restauranger, affärer o allt annat bara runt hörnet. Lycka till med övertalningen! :)

2012-03-23 @ 07:53:26
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Linn

Sv; Ja precis, de är typ leggings, men det lät så fult med "utsvängda leggings" haha :)

2012-03-23 @ 08:55:33
URL: http://linnlowes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0