Plugg!



Nu kan jag kalla mig student igen!
Känns skönt av någon anledning. Det så att jag ska läsa en engelskakurs på distans nu i vår, med start vecka 3. Via Halmstads högskola (trots att jag aldrig ens varit där, haha) på grund av att de hade en distanskurs utan sammankomster. Så håller på att sätta mig in lite i skoldatabasen, registrering, kurslitteratur osv. Har beställt hälften av all kurslitteratur som krävs nu och det kostade mig 1400 spänn. Urk! Kurslitteratur är verkligen hiskeligt dyrt.

Böckerna kommer till mina föräldrars adress hemma i Stockholm. Ska få en del postade till mig sen och resten tar mamma med sig när hon besöker mig i början av februari. Ser faktiskt redan fram emot att få hit böckerna och ta tag i pluggandet! Jag har faktiskt saknat det litegrann.

Sedan är planerna att jag ska börja på universitetet i Nice till hösten, Université de Nice Sophia Antipolis, som det heter. Vilket jag längtar desto mer till! Äntligen riktigt studentliv, och ett franskt sådant dessutom. Ser fram emot en höst med nya upplevelser och erfarenheter. Hoppas jag gör bra ifrån mig bland de franska eleverna, hehe... Det kommer i alla fall att bli en väldigt spännande och förhoppningsvis lärorik höst!


Kommentarer
Postat av: Mia

Jag har läst en franskakurs distans vid samma skola. Var så nöjd. Klara tydliga instruktioner så jag kunde jobba själv och hade jag frågor mailade jag och fick alltid svar nästan direkt.



Alors, bonne chance!

2012-01-10 @ 22:06:14
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Karin

Jo jag gör redan det, började i höstas:)) Men inte via Halmstad?

Konstigt haha

2012-01-11 @ 03:19:04
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Ellinor

Jag har läst flera franskakurser på distans från Högskolan i Halmstad och har varit nöjd med hur det fungerat (de två sista var jag ensam student). Det var ganska fritt men ändå strukturerat, vilket passade bra då jag pluggade heltid i Borås/Paris.

Lycka till!



PS! Vad ska du plugga i höst?



Kram

2012-01-13 @ 14:02:55
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0