Yesterday's dinner.



Igår gjorde jag en uuunderbart god middag som jag varmt kan rekommendera! (tror jag till och med har gjort det förut i bloggen, hehe). Det är en pastagratäng med kyckling, soltorkade tomater och ett knaprigt fetaosttäcke. Väldigt enkelt och hur gott som helst.

Det du gör är att koka pastan och lägga den i en gratängform. Riv/skär bitar av färdigrostad kyckling som du blandar ihop med pastan. I med lite grädde och rör om allt. Blanda i så många soltorkade tomater du vill ha (egentligen är det bättre med sån pesto som är gjord på soltorkade tomater, det är lättare att blanda ut det med pastan).

Sedan tar du två brödskivor (gärna torra) och smular sönder i en skål. Smula även sönder nästan hela paketet fetaost och blanda ihop dessa med en mixer eller en gaffel tills det blir som en smulig gegga av allt. Sedan strör du över denna blandning över pastan. Ringla över lite olivolja över det hela och sen in i ugnen i cirka 10 minuter tills täcket blir sådär knaprigt och gyllenbrunt!

När pastagratängen är klar så kan du strö över ruccolasallad för att få det lite extra färgglatt.

Bon appétit!


Kommentarer
Postat av: Marie

Låter jättegott, det ska jag ta och testa! :)

2012-02-19 @ 20:48:35
URL: http://marieguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0