Favourite place.


Mysig, hemtrevlig inredning.

Uuuunderbara mackor.

Snygg modern konst på väggarna (som dessutom går att köpa).

= Många stammiskunder.

Ett ställe som jag alltid återkommer till om jag eller någon jag är med är behov av en billig och god lunchmacka är La Banane i gamla stan i Nice (Rue de la Poissonnerie, inte så långt ifrån Wayne's). Jag har på egen hand utnämnt dessa mackor till de godaste i stada! Jag vet inte riktigt vad de gör med dem men alla som smakar säger precis som jag att de smakar himmelriket. Jag tar alltid en med mozzarella, chèvre, lufttorkad skinka, tomat, basilika & olivolja (ska det vara så ska det!).

Dessutom är stället litet och hemtrevligt, har supertrevlig personal och spelar skön lounge- och reggaemusik. Långt ifrån turistserveringarnas snäsiga och stressade service!

Crêpesen är för övrigt också från himmelriket...


Kommentarer
Postat av: Sarah

ser sådär styligt och french ut, like =)

2012-02-05 @ 09:15:02
URL: http://moisarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0