Efter festen...







Jag missade karnevaltåget igår (har redan sett det tidigare år så det gör inget) och istället kom jag precis när allt var klart och gatorna var fulla med konfetti och skräp. Den här vackra synen möttes jag av! Konfetti i luften som fastnade i håret, polisbilar överallt, avstängda vägar och horder av människor i stan. Så ja, det märks att det är karneval just nu.

Men om jag inte minns fel så slutar den 1 mars. Jag kommer ihåg när jag kom till Nice i februari 2010 precis när karnevalen höll på, trodde typ det alltid var såhär mycket liv överallt. Sen fick jag en chock när jag märkte hur lugnt och skönt allt var sen när den tog slut, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0