Intervju.

Ojdå, nu har jag helt plötsligt en arbetsintervju klockan 9:40 imorgon på ett fyrstjärnigt hotell. Skickade iväg ett mail imorse när jag såg deras annons om frukostpersonal, och nu ringde en kvinna mig nyss om det. Summa summarum = har man ett bra CV och är flerspråkig är det inga problem att få jobb här!

Kul också för jag känner en tjej som jobbar där i receptionen, nämligen en som jobbade med mig på Subway. Det finns ett problem dock och det är nämligen att jobbet börjar 5 på morgonen. Tiden är egentligen inget problem för mig, jag har nog inget emot att sluta vid 13 på dagen och sova en liten siesta på eftermiddagen. Och jag känner att det skulle vara kul att prova något nytt, det känns liksom som att det är ett litet steg uppåt från restaurangvärlden. Att få in en fot i hotellbranschen skulle vara kul och användbart.

Men det där med tiderna måste jag klura ut ikväll. Jag går nog på intervjun ändå och så får vi se, jag kanske inte ens får jobbet så då har detta grubblande varit i onödan.

Enda alternativet vore om jag tog mig dit på skoter eller våran voiture-sans-permis (utan körkorts-bil). Eller att vi flyttar till Nice inom en snar framtid. Jag hoppas på att pojkvännen ska vilja de senare, men tveksamt om han vill det så pass snart.

We will see!

Kommentarer
Postat av: mormor

Låter spännande med jobbintervjun. Är säker på att du får jobbet om du vill. Själv är jag Wiggovakt på Lotsvägen en vecka framåt. Börje kommer på torsdag. Vi tar veckan som semester. Väderleksrapporten verkar inte så lovande. till helgen lovas snöoväder igen. just nu skiner solen dock. <3

2012-04-17 @ 17:33:35
Postat av: mormor

Låter spännande med jobbintervjun. Är säker på att du får jobbet om du vill. Själv är jag Wiggovakt på Lotsvägen en vecka framåt. Börje kommer på torsdag. Vi tar veckan som semester. Väderleksrapporten verkar inte så lovande. till helgen lovas snöoväder igen. just nu skiner solen dock. <3

2012-04-17 @ 17:35:25
Postat av: annelie

Åå, break a leg!

2012-04-18 @ 09:13:04
URL: http://recently.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0