À la télé ce soir.

Det är alltid lika kul att kolla på fransk tv. Jag har faktiskt vant mig en del nu men tycker fortfarande det är kul med alla flippade personligheter och självcentrade programledare. Med betoning på det sistnämnda. Programledarna här ger helt klart skäl åt uttrycket "French pig". De gör narr av deltagarna, garvar åt sina egna skämt, dansar runt på scenen, ja det är mycket underhållande! Och irriterande. Jag har en hel bunt med manliga programledare som jag bara inte klarar av att kolla på och så fort jag ser dem byter jag kanal...

Sen är hela mentaliteten liksom annorlunda. Som nu när jag kollade på ett spelprogram och den kvinnliga deltagaren fick frågan vad hon skulle göra med pengarna om hon vann. "Förstora brösten!" säger hon, inget konstigt med det liksom och nu vet hela landet om det också! Inget att gömma under stolen inte. I Sverige höjer man väl på ögonbrynet om man inte ger pengarna till välgörenhet eller bjuder med hela släkten på en Thailandresa.



En av mansgrisarna.

En annan. Jag kallar alltid honom "la tortue" (sköldpaddan) för jag tycker han ser ut som Skalman!

För att inte nämna alla lättklädda (närapå slampigt klädda) tjejer som är med i programmen helt utan anledning, i den ena korta/urringade klänningen efter den andra. Liksom - vem bryr sig om att göra ett bra program? Så länge tittarsiffrorna är höga spelar det ju ingen roll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0