ventimiglia.


Det finns massor av små butiker där man kan hitta billig choklad, alkohol, egentillverkad pasta osv! Perfekt om man vill hitta presenter.



Okej, jag har varit sååå många gånger i Ventimiglia (Italien) nu och jag är sjukt trött på stället. Men idag när jag slutat så ville S så himla, himla gärna dit och visade mig ledsna hundögon så jag gav med mig. Slutade ju vid 15 så vi hade hela dagen på oss!

Vi hade det rätt mysigt ändå, åt goda mackor och köpte lite choklad. Men Ventimiglia är en rätt tråkig stad för att vara Italien. Det har nog att göra med att det är en gränsstad (och att det regnat och varit kallt de flesta gånger jag varit där...) 

Hur som helst så hade vi en mysig eftermiddag med lite kvalitetstid tillsammans! Och jag såg ett par sjukt snygga boots för typ 21 euro som jag måste åka tillbaka och kolla på en annan gång.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh ja men CAC3000 har jag varit ute på, tänkte inte på att det hörde till Saint Lauren de Var :P



Ventimiglia var jag också i en dag när mina föräldrar var och hälsade på, men håller med, tycker det är en ganska tråkig stad. Jag tycker hundra gånger bättre om San Remo, de har ju världens godaste pizza! :)

2011-12-03 @ 10:31:20
Postat av: Mia

Nämen, det här känner jag igen! Ventimigliga är helt okej, inte lika vackert som på den franska sidan men grymt bra för shopping.

Jag har de senaste tre somrarna jobbat nere i Antibes/Juan-les-Pins och då brukar det alltid bli en runda till Cap 3000 i St Laurent du Var som jag ser att du bor i. Hur mysigt!

Jag är lätt avis,hur är det att bo därnere permanent? Vet att många skandinaver gör det och jag har alltid undrat hur det är när turistströmmen mättats något.



Åh, nu hoppas jag på härliga franska bilder. Ska genast kasta mig in i ditt arkiv. :)



Och ja, Gökboet var ju en helt otrolig film, en sådan där film man bör ha sett men jag kommer ju aldrig se om den för fy tusan vad läskig den var. Precis som The Shining, sett den en gång och aldrig mer.



Bisous

2011-12-06 @ 18:04:00
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0