tisdag

Varken jag eller älsklingen jobbade idag så vi har mest legat i sängen och myst, kollat på tv och sen tagit oss till banken i St Laurent. Måste ju nämligen skapa bankkonto nu vilket jag inte behövt haft tidigare när jag varit student och au pair. Så nu har jag fått en tid till fredag förmiddag för att fixa bankkonto! Väldigt skönt.

Nästa steg är att ansöka om Carte Vitale, alltså ett sjukvårdskort kan man säga. Tydligen är den processen ganska seg och det kan ta flera månader innan det är klart. Men vad jag hört från mina arbetande vänner här så ska det tydligen gå att skriva kontrakt och jobba innan man har kortet så jag hoppas det inte blir några problem på den punkten. Ska nämligen skriva jobbkontraktet imorgon förmodligen.

Nog om det! Börjar kolla på datum för att åka hem till midsommar. Man måste ju vara ute i god tid för midsommar är ju typ den tiden på året som alla svenskar vill hem... men jag tänkte på typ runt den 23 juni och vara hemma några dagar. VILL verkligen vara hemma på midsommar och få insupa den svenska sommaren lite. Och äta svenska köttbullar, gravad lax och dillpotatis! Mums.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0