uppd. dag 1 volym 3

Ska träffa S om en halvtimme! Det var mamman själv i familjen som föreslog det eftersom jag ändå inte jobbar idag. Schysst av henne!

Jag känner redan att det här är en familj jag kan trivas bra i. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men jag känner mig mer bekväm och avslappnad än jag faktiskt trodde jag skulle göra. Tror helt enkelt det blir bra när alla har öppna sinnen och respekterar varandra. Sen träffade jag även farfarn och morbrodern som är här och de var så himla gulliga de med. Hela släkten verkar vara otroligt välkomnande och alltid med ett léende på läpparna när vi träffats.

Fick ett litet ögonblick när jag vaknade efter min tupplur då jag kände bara "nej, var är jag?! jag är inte hemma!" och kände mig lite ledsen för en bråkdels sekund. Men sen försvann det direkt och nu känns det som att jag inte har ett bekymmer i världen.

Jag trodde dessutom barnen skulle springa ut och in från mitt rum hela tiden och vilja leka men de har verkligen respekterat mitt privatliv och inte knackat på en enda gång. Verkar som att de lärt sig av tidigare au pairer att det är viktigt med respekt och att inte störa om man stänger dörren.

Imorgon ska det bli kul att bara passa pojken som är minst (det är han jag passar på dagarna) för han har jag inte riktigt haft så mycket tid för nu innan.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hej:) Vad kul att du trivs så bra och att du kom iväg till Frankrike så fort. Jag och några svenska vänner tänkte gå ut i Nice på lördag. Häng med. Hör av dig! 0737109680

2010-09-19 @ 23:23:12
URL: http://englalinnea.blogg.se/
Postat av: Mormor

Härligt att du trivs och är lycklig. Då är jag lugn o lycklig ckså. Puss o kram

2010-09-20 @ 14:01:54
Postat av: Christine

Oj här har man inte hängt med! :-) Låter som att du kommit rätt, hoppas att du kommer trivas.

2010-09-20 @ 15:53:00
URL: http://christineiparis.blogg.se/
Postat av: Pappa

oohho härligt ochha det bäst.

kram från pappa

2010-09-21 @ 00:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0