lovely weekend!


Moules marinière

My birthday gift!

Jag har haft en jättemysig helg med föräldrarna och pojkvännen. I torsdags åkte jag, mamma och pappa till Antibes och gick runt i gamla delen där. Tog något att äta och satt på en bar under kvällstimmarna. Sen kom även S och mötte oss och vi strosade runt bland lyxbåtarna. 

På fredagen åkte jag, mam + pap in till Nice och shoppade bland annat en parfym till mig. Det blev Miss Dior Chérie till slut. Älskar den! Vi köpte även en present till S mamma och ett jättefint set med 10 år gammal whisky och whiskyglas till honom. Han blev jätteglad! Han älskar nämligen whisky.

På kvällen på fredagen gick vi till en restaurang i Juan les Pins där jag och mamma åt underbara musslor. Nog de godaste jag ätit tror jag! Vi delade även på Profiteroles till efterrätt.

På lördagen åkte vi till Italien, och det var tänkt att Seb skulle med och vara våran personliga guide. Det var en jättemysig dag! Även om det tog lite längre tid än vi trott att komma fram på grund av oväntade tågbyten. Men vid halv tre-tiden kom vi fram och fick i oss något att äta, varpå vi strosade runt och gjorde stan. Självklart stannade vi vid gelaterian där vi åt med S mamma för någon vecka sedan. Sjukt gott, men jag har nog aldrig varit så mätt som efter den glassen.

Sedan strosade vi runt ännu mer, tog ett glas vin på ett café nära stationen, och begav oss hem. S och jag tog hans bil till "mitt hus" och jag hämtade grejer eftersom vi skulle på fest senare. Sedan tillbaka till Juan les Pins, mötte föräldrarna, gick ut och åt på en restaurang vid strandpromenaden. Sedan skildes vi åt och jag och S åkte hem till honom, skyndade oss att duscha, och blev sedan hämtade av hans kusin.

Festen var i Grasse i ett stort häftigt stenhus. Men den var sådär! Kände inte en kotte så jag kände mig rätt lost. Dessutom var alla jättefulla när vi kom fram. Och höga. Men vi tre-tiden åkte vi hem och somnade gott.

Det var den uppdateringen!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag läser karin bara så du vet! även om jag inte skriver inlägg så ofta.

Kram från pappa

2010-10-27 @ 22:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0