tisdag

Idag skiner solen men det är svalt. Kylan har börjar krypa sig in även i palmerna här på rivieran och inte bara i granarna hemma i Sverige! Däremot är det väl runt 14 grader så inga nordiska minusgrader direkt. Men det är kallt för att vara här och alla går redan runt i tjocka dunjackor. Själv längtar jag efter min ullkappa som ligger hemma i Sverige! Superskön att bara slänga över axlarna och extra skönt på kvällen när man är trött och frusen.

Nåväl, idag har pojken feber och är trött så mamman ska åka med honom till doktorn senare idag (i själva verket för ett vaccin, men för febern också tror jag). Jag kommer vara ledig större delen av eftermiddagen men sedan vara barnvakt ikväll då föräldrarna ska iväg någonstans. Men det blir inte mycket jobb och slit eftersom jag mest bara ska vara här när han ligger och sover.

Under tiden jag är själv hemma tänkte jag fixa med en grej som är mitt nya lilla projekt. Mer info kommer om detta!

Dessvärre kommer jag inte kunna träffa S imorgon heller eftersom han slutar sent på onsdagar. Två hela dagar alltså... får hoppas jag överlever. Men å andra sidan är det redan torsdag nästa gång vi ses, och då känns det som att helgen inte är alltför långt bort (med en dos optimism). I helgen hade vi tänkt åka till Villa Ephrussi (se bild!) i Cap-Ferrat, han har aldrig varit där nämligen. Jag längtar redan! Har varit där tre gånger och blir lika förälskad varje gång. Vackrare ställe får man leta efter och det ska bli mysigt att besöka det såhär på hösten för jag kan tänka mig att det är lite annorlunda. Att sen åka men någon man tycker mycket om gör ju inte saken sämre!



Cap Ferrat summer time

Kommentarer
Postat av: Mormor

din mormor har det desto varmare och skönare Alanya. Fortfarande 26 - 28 gr i skuggan på dagtid. Sämsta natt temp. hittils 18.4 gr. Inte dumt alls. Puss o kram

2010-11-10 @ 11:21:33
URL: http:// softgotton

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0