the french way of eating...

Jag har börjat få problem med magen här. Mår illa stup i kvarten och igår kändes magen som en uppsvälld boll. Det finns liksom inte mycket magvänlig mat här, sånt som den behöver när den är lite krasslig. Så som yoghurt, havregrynsgröt, fiberrikt bröd. Idag har jag gått och letat efter något som skulle göra magen lite gladare men jag hittade ingenting så det fick bli mjölk och flingor till lunch också, jag klarade inte ens av att tänka på något annat.

Önskar så att jag kunde ha Arlas vaniljyoghurt här, bananer och annan frukt (oftast är fruktskålen tom här, barnen äter godis och kakor som mellanmål...), havregryn, mörkt bröd. Ja ni vet sånt som magen lugnar ner sig av! Här i huset finns det inte särskilt mycket om man vill äta lite nyttigare eller snällare för magen.

Jag funderar på att gå till någon mataffär snart och handla havregryn och bananer. En bra start på dagen med havregrynsgröt skulle nog min mage bli glad av!


Kommentarer
Postat av: S

Men det finns ju underbar yoghurt i frankrike. naturell och härlig konsistens. sedan finns det massor av frukt.prova oxå deras kompotter som finns där yoghurt står. Finns fullkornsbröd oxå om man letar. Du kanske kan försöka tala med familjen om att du skulle behöva lite annan mat för du har känslig mage!

2010-11-04 @ 17:11:42
Postat av: Karin

Jaså? Den yoghurten har jag nog missat. Jo, jag skulle faktiskt kunna be dem, det har du rätt i. Men de konsumerar rätt mycket mat redan så vet inte om jag vågar be dem köpa grejer speciellt för mig...

2010-11-05 @ 10:03:16
URL: http://softcotton.blogg.se/
Postat av: S

Ja, de finns i som små förpackningar typ 4 st eller 8. olika varianter på konsistensen också. jättegoda!

berätta för fam. bara att du har känslig mage o skulle behöva lite naturell yoghurt, havre och frujt. de kommer nog förstå :)

2010-11-05 @ 12:49:57
Postat av: Emma

Gröt, fil och fullkornsbröd är alltid det första jag saknar när jag är utomlands! Hoppas du hittar något likvärdigt! Verkligen det enda minuset när man reser.

2010-11-07 @ 13:12:08
URL: http://modenessa.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Fransmännens kosthållning är sannerligen inte sund. Efter att ha njutit av alla läckerheter på vardaglig basis de första veckorna, kände jag ganska snart hur kroppen tog stryk. Nu har jag åter igen tagit upp vanan att äta mycket knäckebröd och framförallt frukt! Tycker absolut att du skall investera i detta för allt det där sockret och tomma kolhydraterna gör ingen människa gott ;)



Kram



PS! Har du spanat in Frankrikes youghurtutbud!? Om det är något de har mycket av så är det just youghurt. Prova Activa som skall vara bra för magen.

2010-11-07 @ 18:23:06
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0