måndag encore une fois


Uppe vid chateaû:et, underbart fint när det börjar skymma.

 

Då var det måndag igen. Har kanske inte något extraordinärt att berätta men tänkte dra helgen ändå ifall någon därute är intresserad...

I fredags åt vi på musselrestaurangen, men var ute lite väl tidigt för fransk standard så vi gick till ett spanskt ställe bredvid för att ta en drink innan. Vi beställde en karaff med Sangria och fick tortillachips till. Riktigt mysigt ställe och så spelade de så skön musik också. Vi satt nog där i en och en halv timme ungefär, sen kände jag att jag inte kunde avsluta mitt glas eftersom jag redan var rätt hungrig och trött. Började ganska snabbt känna effekten av alkoholen sätta in! Sen gick vi som sagt och åt, det blev mycket musslor men det var inte jättebra kvalitet på dem. Lite mer hak över det hela, mysfaktorn var liksom noll. Men billigt var det ju och mycket musslor fick vi.

På lördagen tog vi oss in till Nice och gick till den skandinaviska restaurangen Fjord som ligger i hamnen. Köpte med oss Ballerinakakor och Marabou med smak av Daim. På vägen tillbaka till centrum började det spöregna dessvärre, men vi tog oss till Jean Medecin och in till Fnac, där vi tittade på diverse böcker och sedan satte oss på cafét högst upp för att ta det lugnt ett tag. Och sedan, håll i er - köpte jag havregryn! Blev retad hela dagen för min desperata jakt efter havregrynen. Men nu har jag dem i min ägo, och imorse blev det havregrynsgröt till frukost. Det var så underbart gott!

På kvällen gick vi ut, träffade några kompisar till S som vanligt, och ännu fler inne på klubben. Hade en riktigt trevlig kväll! På söndagen gjorde vi absolut ingenting, kollade på tv och film hela dagen. Väldigt mysigt och otroligt avkopplande, tror jag låg i någon slags dvala hela söndagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0