helg i la campagne

Några fina bilder från pappas kamera

I helgen har jag varit hos S morföräldrar uppe i bergen, i "Var"-regionen. Det har spöregnat hela helgen sedan i fredags och idag öser det fortfarande ner. Det är översvämningar på många ställen så idag blir det till att stanna inne dessvärre.

Hur som helst så har det varit en underbart mysig helg. Ett jättefint stenhus med gulliga små rum och jag och S sov på vindsvåningen. Vi har mest bara ätit (jättegod mat) och sovit hela helgen. Hans morföräldrar är ganska gamla så det var lugna gatan om man säger så. Hans mamma var med också så det var trevligt.

Idag är det första november och i princip alla är lediga eftersom det är en röd dag här. Men jag jobbar ju eftersom föräldrarna inte har samma lediga dagar som andra pga att de är judar. Synd bara att jag inte var ledig också för då skulle vi kunnat stanna en dag extra däruppe!

Tog några bilder med mobilen som jag ska försöka få in i datorn. Dessvärre kan jag inte skicka sms just nu från min svenska mobil och jag vet inte om det beror på ovädret. Att det kanske är dålig mottagning. Det jobbiga är att min franska mobil har slut på pengar så för tillfället kan jag inte använda någon av dem. Och jag kan inte direkt ta mig ut till en tobaksaffär för att köpa kort idag för vi kommer förmodligen inte lämna huset i det här vädret.

Hmm... får komma på en lösning på detta!


Kommentarer
Postat av: Christine

Vilka fina bilder! och han såg ju dessutom väldigt trevlig och söt ut ;) Men hur går det när dina föräldrar är där? Hur kommunicerar de, haha? Eftersom att han inte pratar engelska(har jag för mig du sa iafl när han kom till Sverige och hälsade på) :)

2010-11-02 @ 09:42:20
URL: http://christineiparis.blogg.se/
Postat av: Mormor

Är så glad för att du har det så bra gullungen min. Här i Alanya har vi jättevarmt o soligt.

2010-11-03 @ 10:08:00
URL: http:// softgotton

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0