måndag, vecka fyra (?!)



Herregud, det är min fjärde vecka här. Helt galet!

Det har inte hänt sådär jättemycket idag, mest vardagen här som rullar på. Vi har så sjukt kul på lektionerna i den här klassen för det är ett helt gäng kineser och de är så otroligt underhållande. Sen är läraren Renault så typiskt fransk och komisk på många sätt. Ibland säger han saker på fullaste allvar som får mig att riktigt skratta inombords. Som idag när vi läste horoskop i Metro (som även finns här) och han redogjorde för sina vänner och familjemedlemmar och deras personligheter enligt horoskopen. "Oui, mais les scorpions... ils sont un peu timide" och gav exempel på sina vänner som var si och så och att alla som hade samma stjärntecken var precis likadana. Haha! En 45-årig man som tror fundamentalistiskt på horoskopen i Metro...

I alla fall så ska vi ha en liten fête på fredag! Alla ska ha med sig något i matväg från sina respektive länder. Det började med att vi ville att kineserna skulle göra vårrullar vilket de gick med på, sedan kom vi på att alla skulle ta med sig något. Den japanska tjejen åker nämligen hem på fredag så det blir en liten goodbye-fête. Frågan är nu vad jag ska ha med mig? Jag har följande förslag...

För det första har jag kontakt med en svensk tjej som jobbar på en skandinavisk restaurang i hamnen. Tänkte gå dit och kolla om de har något för vi har ändå pratat om att jag ska komma förbi! Hoppas de har något man kan köpa med sig. Sen har jag ju även min svenska kontakt i min förra klass... :) Det vill säga den äldre mannen som jag brukar prata med på rasterna. Hmm hmm... han har ju en fru minsann! Och de har med säkerhet en ugn... Får se vad detta kan leda till!

Uppföljning kommer!


Kommentarer
Postat av: Emma

Det låter kul! Men shit, du har snart varit borta en månad ju!! :-)

2010-03-09 @ 11:24:43
URL: http://modenessa.blogg.se/
Postat av: Wilda

SV: Nej jag skojar inte, över hundra spänn- jag dör! Starbucks e nice! Men dyrt det med :P hehe men det är skönt o plugga där! Hur gpr ditt plugg?

2010-03-09 @ 15:08:13
URL: http://wilda.blogg.se/
Postat av: Christine

Haha, fast jag vet inte hur det där stämmer. jag är skorpion och inte så blyg alls ;-) Snarare så ska skorpioner vara väldigt öppna och sociala. Stämmer på de flesta skorpioner jag känner, hehe.

Fast jag var iofs blyg när jag var liten...

2010-03-09 @ 19:27:59
URL: http://christineiparis.blogg.se/
Postat av: Karin i Nice

Christine: Det där med blyg tog jag bara som ett exempel, kommer inte ihåg vad han sa om just skorpioner... :)

2010-03-09 @ 19:33:28
URL: http://softcotton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0