je suis allée à la laverie

Idag har jag tvättat en massa och pluggat lite. Jag gick till en tvättomat, ett "laverie" som ligger jättenära men dessvärre kostar ju litegrann. 4 euro per maskin och sen ytterligare för torktumlaren. Det gick på över 100 spänn, dyrt! Oftast tvättar jag för hand för att slippa betala men hade en massa handdukar och sånt och det är lite svårt att få plats med i handfatet. Dessutom tycker jag det är så otroligt träligt att handtvätta... det är något jag inte kommer sakna när jag åker härifrån!

Imorgon ska jag faktiskt träffa en svensk tjej som jag fått kontakt med via internet. Hon bor i Tourettes-sur-Loup som är en bergsby strax utanför Nice och jobbar som au pair där. Vi ska träffas vid tolv när jag slutat och äta lunch. Ska bli trevligt! Mer om detta imorgon alltså.

Kommentarer
Postat av: Christine

Ja jag saknar min tvättstuga :-/ Jag tvättar iofs hos de jag jobbar för men det är ett jäkla meck ändå.

2010-03-15 @ 17:54:29
URL: http://christineiparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0