je me sens mieux après une tasse de thé


Efter min första kopp te sedan jag kom till Nice har jag insett hur mycket jag saknat mitt tedrickande. Har köpt tepåsar så nu ska jag fortsätta med min mysiga kvällssyssla här nere. Jag vet inte vad det är med te men det är nästan lite terapeutiskt med en rykande varm kopp sådär på kvällen, när man myser under filten. Att jag sedan har en oläst Elle är inte heller fy skam!

Känner faktiskt att febern/förkylningen dämpas lite tillfälligt av det också. Nu ska jag mysa lite till och öva franskan med tidningsläsande.

Har hört att vädret är fint i Stockholm förresten? Här i Nice har vi ett riktigt bakslag med kanske max tio grader på dagarna och mulet väder. Men det kanske är lika bra att det kom nu när jag ändå känner mig lite krasslig.


Kommentarer
Postat av: mormor

Hoppas du är frisk igen. kram

ps. Vi kom hem i måndags. Jättefint väder här med sol, dagsmeja och mycket snö.

2010-03-09 @ 23:10:29
Postat av: Wilda

SV: Jag trivs väldigt bra i Thailand fast denna månad kommer bli jobbig. Det är den varmaste på året och jag kan inte sova ens pga värmen. Luftföroreningarna är också helt absurda plus att thailändarna håller på med "slash and burn" dvs de låter hela skogar brinna upp bara sådär för att kunna odla där... suck!



Jag bor i en majbrasa typ! Lite bitter sådär (märker du också att folk blir irriterade om man klagar på sitt utlandsliv?) men det funkar.



Haha, min thai är ingenting! Sedan var målet inte att lära mig men jag kunde ju ansträngt mig om jag velat. Det är sjukt svårt hur som helst!



Förresten blev jag tipsad om att plugga i Nice via Mälardalens högskola. Då behöver man inte betala skola eller boende har du hört nått om detta: http://www.mdh.se/studieinformation/VisaTillfalle?anmalningskod=21095&termin=20102



=)

2010-03-10 @ 03:32:06
URL: http://wilda.blogg.se/
Postat av: Christine

Jag har börjat tycka om att dricka te först nu sen jag flyttade utomlands. Innan dess drack jag inte alls. Fast jag är mer en kaffedrickare ändå :-)



Hoppas du snart är helt frisk! Kram

2010-03-10 @ 13:01:07
URL: http://christineiparis.blogg.se/
Postat av: Mats

Hallå! hur mår du idag da? är det så tungt så du inte orkar skriva?

Undrande

2010-03-10 @ 19:22:04
Postat av: Karin i Nice

Pappa: Jag har åkt på en rejäl förkylning och näsan är totalt igentäppt. Sov hela eftermiddagen idag så jag glömde helt enkelt bort att blogga! Gick till apoteket här och fick en nässpray men den var inte alls lika stark som den hemma och hjälpte knappt.

2010-03-10 @ 19:40:54
URL: http://softcotton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0