fredag + äckliga marockaner

Jag måste verkligen klippa mig snart!! Vågar jag det här? Det ligger ett par frisörsalonger på gatan med unga tjejer som själva har snygga frisyrer så det skulle man kanske våga sig på. Kanske om en vecka eller två. Mitt hår är så tjockt så om jag inte tunnar ut det i längderna så blir det bara som en tjock man nedtill, det ser inget vidare ut. Volym på helt fel ställe. Ångrar nu att jag inte klippte mig precis innan jag åkte...

Jag låg en stund på stranden idag. Det värsta med att ligga på stranden är bara att man inte kan ligga en kvart utan att det kommer nån äcklig typ. Det är många marockaner (eller tunisier, ser ingen skillnad) här och snart kommer jag spy så fort jag ser en marockan för de som är här är så rentav äckliga. Står och glor helt ogenerat eller börjar prata med en på gatan. Idag var det en gubbe som la sig tio meter ifrån mig och när jag tittar dit ser jag att han ligger där och glor. Han tittar inte ens bort när jag ser honom, det är det som gör mig så sjukt irriterad. Det är som att det är vissa typer som bara går och letar efter tjejer de tror är ett "lätt byte". Blir så arg på sånt nuförtiden så bara reser mig upp och går. Jag överdriver inte när jag säger att nästa gång nån sån börjar prata så kommer jag skrika "laissez-moi sil vous plaît!!" kan de inte fatta att man vill vara ifred? Har de hört talas om integritet någon gång? Man lägger sig på stranden för att vara IFRED och njuta. Och så kommer de och tar ifrån en den rätten så att jag tvingas gå därifrån.

Har verkligen fått en helt annan förståelse för fransmännens syn på invandrare nu när jag är här. Det släpps ju in många invandrare här på grund av asylpolitiken och jag förstår verkligen att det är ett stort problem. De är helt annorlunda än fransmännen och jag kan faktiskt känna att de förpestar tillvaron. Många är kriminella och de behandlar kvinnor på ett väldigt respektlöst sätt. Personligen skulle jag känna att Nice vore en mycket trevligare stad utan många av invandrarna från mellanöstern.

Kommentarer
Postat av: Mats

Jaa du karin, nu är du inte i lilla Boo gård längre, du är ute i VÄRLDEN

ta vara på dig så hörs vi sedan

pappsi

2010-03-06 @ 00:26:15
Postat av: ida

TACK! Va glad jag blir!

Fy fan skrik åt äckelgubbarna att hålla sig borta. Bete dig lite psycho så kommer dom inte våga gå nära. ;)

2010-03-06 @ 01:27:14
URL: http://idaerikson.blogg.se/
Postat av: Mormor

Hej sötnos. Gubbar som glor finns bland alla nationaliteter. En vacker flicka väcker uppmärksamhet bland alla överallt i världen. Ta det som komplimanger. Puss o kram.

2010-03-06 @ 09:31:19
Postat av: Mormor

Hej sötnos. En vacker flicka glor det flesta karlar på oavsett nationalitet. Ta det som en komplimang. Puss o kram.

2010-03-06 @ 09:42:06
URL: http:// softgotton
Postat av: ifrankas

svar. tack :)

2010-03-06 @ 11:30:10
URL: http://ifranks.blogg.se/
Postat av: Christine

1. Du är blond 2. Du ser bra ut 3. De kommer från en kultur där kvinnorna är slutna, förtryckta och klär sig från topp till tå. Du är exotisk för dem och de flesta tittar bara.

Försök att inte tänka så mycket på det. Jag har vant mig nu men kan hålla med. Ibland känns det som att de klär av en med blicken, mindre behagligt. Ett tips är att inte se dem i ögonen, det är som en invit att "det är ok att ta kontakt med mig". och bara överraska med att säga ifrån, trevligt men bestämt. "Vill ni vara snäll att låta mig vara ifred. Jag kom inte hit för att ta kontakt med någon". Eller något liknande.



Haha, du kommer upptäcka MASSOR under dina månder i Frankrike. Inte alltid guld och gröna skogar i detta land ;-)

2010-03-08 @ 22:32:05
URL: http://christineiparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0