freeeedag!

Halleluja! Inte för att jag sliter sådär jättehårt under vardagarna direkt... Men ändå! Jag har precis kommit hem från att ha sprungit runt hela dagen på stan. Är helt slut. Fattar inte hur jag ska orka gå ut ikväll men det ska nog gå! Egentligen skulle de svenska tjejerna följt med ikväll men det verkar inte som att de kunde så de följer med imorgon istället.

Annars har jag inte så mycket att uppdatera om. Jo, förresten. Vi har en ny vikarie nu (vår lärare är borta två veckor), och innan idag har vi haft en helt underbar lärare som hette Nicolas. Han var nog den bästa läraren jag haft någonsin! Så otroligt karismatisk och bra på att styra lektionerna men på ett demokratiskt sätt.

Och idag. Ja, idag hade vi en ny vikarie vid namn Miguel. En hemsk människa! Jag hatar honom verkligen och jag är inte ensam om det. Jag och den engelska tjejen Alice spenderade hela rasten med att prata skit om honom för han är så vidrig. Han började lektionen med att säga att han inte tyckte det var någon idé att vi introducerade oss för det tyckte han var "tråkigt". Istället spenderade vi hela morgonen med att prata om honom och hans liv. Han styrde upp en lek där vi skulle gissa mellan tre påståenden vilket som var falskt. Det märktes hur han riktigt njöt av att vara i centrum och svara på frågorna. Sen hade han en sån otroligt sarkastisk ton hela tiden och ibland framstod det som att han gjorde narr av oss när vi inte förstod. Om någon sa något lite konstigt så brast han ut i gapskratt åt den personen. Verkligen den värsta sortens lärare! Det var helt som natt och dag om man jämför med Nicolas. Där hade vi så otroligt kul och skrattade oss igenom lektionerna samtidigt som vi lärde oss en massa. Men nu får man sitta och lida igenom lektionerna och jag tvivlar på att jag kommer lära mig något under tiden.

Det värsta är att vi kommer ha honom hela nästa vecka också förmodligen. Blä!

Kommentarer
Postat av: Emma

Nej men usch! Det lät som en riktigt hemsk lärare och människa det där! Hoppas ni får tillbaka den andra snarast!



Shit att du har bränt dig av solen! Det lär vi få vänta med här hemma :-)

2010-03-20 @ 13:54:30
URL: http://modenessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0