kvinna drunknad!

Idag jobbade jag ju inte som tidigare nämnt så jag åkte in till Nice (som alltid när jag är ledig). Det sjuka är att jag bara sovit en timme i natt men inte känner några som helst trötthetstecken, inte ens nu när jag kommit hem! Antar att det blir tuffare imorgon. Skulle i alla fall lämna tillbaka en tröja på H&M men till min förvåning så kunde man inte lämna tillbaka plagg om man betalat kontant! Hur stenålders är inte det? Fattade ingenting.

Gick runt på Jean Medecin, gud vad varmt det är nu! shorts och topp är det som gäller. Men jag klagar inte, man vänjer sig ganska snabbt vid värmen. Mycket mindre folk på gatorna en måndag dessutom om man jämför med en lördag, så lördagar kan man ju gärna undvika det om man inte vill få värmeslag.

Köpte en glass i gamla stan, satt på trottoaren och tittade på folk.  Sedan tänkte jag ta en promenad till hamnen för att handla på en matkedja där istället som är billigare än affären där jag bor. Vilken skillnad det var på priserna! Som tur är ligger den precis vid busshållplatsen så jag kommer nog handla där i fortsättningen.

Hur som helst, när jag gick ut på strandpromenaden på väg mot hamnen så såg jag att livräddarna på stranden sprang omkring panikartat och ropade åt varandra. En stor folkmassa var samlad runt någonting. Så såg jag helt plötsligt en livlös kropp vid strandbrynet! Även uppe på promenaden stod folk och tittade på. Jag stannade också till på promenaden, på lagom avstånd, och tittade ett bra tag. Såg hela processen när de gjorde hjärt och lungräddning och försökte rädda hennes liv, de höll säkert på i en halvtimme och försökte få igång hennes hjärta men hon låg helt livlös. Massa polisbilar och ambulanser kom också men sen tror jag att de var tvungna att dödförklara henne för det blev lite lugnare.

Nu vet jag inte hur hon dog eftersom jag inte var där när det hela började, men eftersom hon låg precis vid strandbrynet antar jag att hon drunknat och de dragit in henne till land. Det var inte ens vågor utan en helt lugn dag! Tänk att det är så lätt hänt, bara man tappar kontrollen lite så kan det vara kört. Jag själv är lite smårädd för havet där så jag vågar inte gå ut mer än ett par meter när jag badar själv, och det är nog lika bra att man är lite rädd ibland. Havet ska man ha respekt för!



Kommentarer
Postat av: Christine

Ja verkligen, haha!



Alltså man får inte tillbaka i kontanter på H&M här, utan man får dra kortet. Även om mna betalat kontant. Det är lite speciellt i det här landet. På New Look t ex så får man BARA tillbaka i kontanter, även när man betalat med kort. De har sina knasiga regler. Men du vet att du har 30 dagars öppet köp på H&M i Frankrike va? Så gå du dit igen och lämna tillbaka. Du kan få det på ditt svenska VISA med :-) Men du förlorar lite eftersom kursen är låg.

2010-06-28 @ 22:33:29
URL: http://christineiparis.blogg.se/
Postat av: ida

Usch va obehagligt!

2010-07-01 @ 11:26:42
URL: http://meny.nu/bloggar/idaeriksson
Postat av: Magdalena

Var i Nice förra året i maj och då såg jag samma sak. En stor folkmassa fast de hade redan täckt över kroppen med påse. Läskigt alltså. Blev så rädd just då och hade verkligen ingen lust att bada mer.



Älskar verkligen Nice och hade velat åka tillbaka dit. Vet du hur det är med jobb där? Lätt och få eller svårt? Jag kan inte franska heller. Kan du? Är det lätt eller svår lära sig? Jobbar i klädbutik just nu i Köpenhamn så har mycket erfarnehet inom det jobbet. Vet du om de söker inom butik kring Nice och i stan? Hoppas du orkar svara :)

2012-03-20 @ 14:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0