jaha, en till hemmadag...

Ringde nyss Aurore med inställningen att jag skulle jobba idag. (låter vidrig på rösten men känner mig mycket bättre). Hon ville däremot inte att jag skulle komma med risk för att jag kunde smitta ner Mathys. Vilket jag ju kan förstå, men tror inte direkt han kan bli smittad egentligen eftersom det förmodligen är samma bakterier...

Undrar bara hur det blir med lönen, jag menar, jag skulle ju gärna velat jobba idag för att inte lönen ska bli alltför lidande. Den är ju milt sagt ingen saftig lön jag får och drar man av från den blir det inte mycket att klara sig på. Men det löser sig nog.

Ååååhhh förresten så skulle jag göra vad som helst för att få vara hemma på midsommar imorgon. Köttbullar, prinskorv, gravad lax, jordgubbar... sitta på verandan och sippa en somrig jordgubbsbål! Till och med sill saknar jag. Men såklart mest av allt att få vara hemma med familjen och släkten. Buhu :( Hade jag haft lite mer pengar hade jag bokat en flygbiljett över helgen.

Jag bara måste ha något slags firande här imorgon, jag måste bara komma på hur... Tips mottages tacksamt!


Kommentarer
Postat av: Christine

Hmm, ja det där är ju svårt. Kommer jag ångra mig om jag åker? Men du lär väl vara ganska bra på språket nu? Om du kan tänka dig att jobba t ex på en restaurang och kan hitta ett boende så tycker jag att det kan vara värt ett besök. Paris är Paris, det har sina för och nackdelar men det är ju helt klart en stad att bo i om man vill ha allt det där. Det kulturella OCH nattlivet.

Om du känner dig klar med Nice så kanske det är dags att gå vidare? Annars kanske du börjar bli bitter och deppig.



Jag tror på att lita på magkänslan. Och oftast vet man till slut vad man vill och vad som känns rätt :-)

2010-06-24 @ 13:58:56
URL: http://christineiparis.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Jag rekommenderar köttbullar och jordgubbar. Perfekt att ha med på picnic. I Jennys affär har dom väl lax och sill också?

Skulle också önska att du var hemma!!

Puss

2010-06-24 @ 15:16:08
Postat av: Karin i Nice

Mamsen: jo men det är ju så satans dyrt i den restaurangen bara! men de har faktiskt en hel del svenska grejer så det är ingen dum idé! Puss

2010-06-24 @ 19:28:47
URL: http://softcotton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0