hungry like a wolf


Underbart röda och goda körsbärstomater. Se, jag äter grönsaker!


Gjorde en "riktig" måltid, jag var hungrig som en varg och ville ha ett riktigt skrovmål.

Har inte visat sovrummet ordentligt (har nu lyckats få upp stålgrejen man hissar ner för fönstret). Såhär ser det i alla fall ut.

OBS! Får ej bort den kursiva texten... bara så ni vet.

Idag har jag flängt runt på alla möjliga ärenden, pratat med mamman osv. Blev ingen normal arbetsdag eftersom hela familjen var hemma (fattar fortfarande inte varför alla är hemma och inte i skolan/på jobbet?!) Vi var även och köpte ett kort till en av deras franska mobilen som jag ska få låna, så nu har jag ett franskt nummer som folk här kan nå mig på. Det blir mycket billigare att ringa och smsa inom Frankrike då.

Det är lite underligt det här med mamman, de har både städerska och au pair och ändå är mamman hemmafru. Vad gör hon hela dagarna?! Blir spännande att se...

Kommer i alla fall väldigt bra överens med mamman, hon är jättetrevlig och väldigt opretentiös. Lätt att prata med. Sonen (17-åriga) är även väldigt trevlig men pappan gillar jag inte. Väldigt konstig typ och svår att få kontakt med, han verkar liksom inte intresserad. Jaja, hans förlust om man säger så.

Fick även se bilder på stället vi kommer åka till i mitten av juli och vara på en månad, det heter Arcachon. Verkar superfint! Milslång strand och Europas största sanddyn. Det tar emot liiite att vara borta från civilisationen en månad, men det kan nog bli en intressant upplevelse. Verkar jättefint och då har jag ju lärt känna familjen lite bättre så det ska nog bli bra.

Ikväll blir det väl att hänga här i lägenheten, kanske ska sätta på en film?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0