i'm in love with this place




Jag bor i den rosa byggnaden med blå fönster!



Där vid havet är Promenade des Anglais!





"Min" gata

Vilket äventyr det var att ta sig ner till Nice idag kan jag säga. Först var bussen typ inställd, sedan stod jag tydligen vid fel busshållplats då den bara gick förbi mig. Sen fick jag vänta ytterligare en timme på nästa. Vid 17 var jag nere på Place Masséna! Hurra hurra. Så skönt att se lite bekanta trakter igen, det känns liksom mer hemma.

Växlade i alla fall pengar och köpte bodylotion och sånt som jag behövde. Gick en sväng i gamla stan och blev förföljd ett par hundra meter av två jobbiga killar. Fast jag inte svarade när de började prata så följde de efter, jag kände hur de var bakom mig. Så kom den ena fram och började prata igen. Jag sa "vous pouvez me laisser?" Han typ "ca te derange?" jag ba "Oui un peu" "Seulement un peu??" Jag ba "non beaucoup" och"d'accord je te laisse" "MERCI BEAUCOUP!"

Aja, sen tog jag bussen tillbaka vid 19:15. Och nu sitter jag här!

Alltså ni ANAR inte hur vackert det är i Villefranche. Har aldrig sett en sån här vacker utsikt! Man ser ut över heeela Nice, som en panoramavy uppifrån. Jag höll på att tappa andan när jag gick längs med vägen här, det blev nästan en slags euforisk känsla. Kolla bara på bilderna.


Kommentarer
Postat av: Jenny Frid

Det ser verkligen härligt ut! Jättekul att du fick komma dit igen. Fast va de där grabbarna sa... ja det fatta jag inte mycket av hi hi.



Kram Jenny

2010-06-02 @ 23:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0