rundtur på stan


Lafayette finns ju här i Nice också. Inte lika stort som i Paris men ändå!

Vi satte oss på ett jättemysigt café med Paris-känsla och infravärme, det var jättevarmt och skönt! Servitörerna var dessutom väldigt charmiga och trevliga vilket gav ett litet plus i kanten.

I bakgrunden ser ni Monoprix och Nice Etoile.

Crêpes!

Lisa, jag och Monika.

Har precis kommit hem från en lång rundtur på stan med Lisa och Monika. Nu ska jag ta det lugnt hela kvällen! Min röst är helt katastrofal, sedan imorse har den gått djupare och djupare ner och nu har jag nästan helt tappat den. Har pratat för mycket idag och eftersom rösten varit så hes så har jag fått prata högre för att liksom få fram något. Jag låter som Fran Drescher i Nanny! Och antagligen tror alla här att jag låter så eftersom jag varit sjuk sedan första dagen. Nu ska jag inte prata mer idag så min röst återgår till det normala imorgon...

Köpte soppa och lite bröd som jag tänkte äta till middag. Det har blivit så att jag äter mycket mat under dagen och är ganska mätt på kvällen så jag behöver inte så mycket då. Äter ju ute till lunch och oftast blir det fika på eftermiddagen (och franskt fika är ju inte riktigt som det svenska). Soppan blir perfekt och det var en stor förpackning så den räcker minst tre dagar framöver.

Vi gick även ner till receptionen idag och frågade om hur man tar sig till Monaco, vi hade tänkt ta oss dit på lördag! Kommer nog bli kul. Det kostar bara 1 euro med tåget! Galet billigt. Vi hade tänkt ta oss till Cannes också någon dag. Bion kollade vi också in men allt det här måste vi vänta med tills vi skaffat "student card" eftersom vi får rabatt på allt då.

Känner mig tyvärr inte riktigt bra ännu, men tror inte jag har någon feber just nu i alla fall. Köpte en god multivitaminjuice så jag tänkte proppa min kropp med nyttiga vitaminer. Hoppas jag märker någon skillnad!


Kommentarer
Postat av: Mats

Det softa läget verkar lockande tycker jag så det där blir nog bra.

hadeeet

kram pappsi

2010-02-16 @ 21:42:08
Postat av: Sari

Du är ju SÅ SÖÖÖÖÖT!

2010-02-20 @ 18:56:43
URL: http://withfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0