sunny day


Ni kanske förstår varför jag är mätt...


Haha, jag fick inte till någon bra bild men han såg så typiskt fransk ut där han satt med sin basker och drack vin.

Det är strålande väder idag! Har precis ätit en underbar lunch bestående av en pizza på en restaurang i närheten. Gud vad mätt jag är! Var tvungen att låta maten smälta lite så sitter på mitt rum nu. Ska snart ta en sväng ut innan jag möter de andra vid skolan. Det hör verkligen inte till vardagen hemma i Sverige att äta sådana här mastiga luncher. Men jag ser det som att jag äter middagen till lunch istället, för på kvällen är jag så mätt att jag oftast bara behöver något litet. Så det är ganska ekonomiskt!

Jag pratade lite med den svenska herren i min klass idag, Hans heter han, och ska tydligen också vara här 13 veckor fast han kom hit den 4 januari. Han bodde ett par mil härifrån med sin fru, de vill tydligen lära sig franska nu när de gått i pension. Det är inte fy skam att pensionera sig alltså!

Idag tänkte vi gå upp till ett slott som ligger uppe på kullen där man har en fantastisk utsikt över hela Nice. Ni kommer säkert känna igen vyn på bilderna sen! Dessutom är det en massa trappor så man kanske bränner bort ett par stycken av alla de miljoner kalorier man fick i sig av pizzan...

Vi har börjat se en film på lektionen, La Huitième Jour heter den. Någon som sett den? Lite som Rain Man fast på franska. Innan så diskuterade vi fransk film och jag verkade vara den enda som var någorlunda haj på franska skådespelare och regissörer. De tyckte att jag var riktigt kulturell, haha.

Hoppas ni har det bra i Stockholm, är det kallt?


Kommentarer
Postat av: Emma

Har kollat och läst igenom här nu, du verkar ha det fantastiskt och det ser så fint ut! Skitkul att kunna följa med via bloggen :-) ser gott ut med pizzan där, mums! Skjortan är faktiskt jättegammal, köpt för flera år sen tyvärr. Stor kram!

2010-02-18 @ 14:30:16
URL: http://modenessa.blogg.se/
Postat av: Christine

Ah vad bra, jag bor nära Medborgarplatsen nu när jag kommer upp. Så det passar bra :-) Tack för tipset!



Lunch i Frankrike är inte som hemma. Man sitter länge och det är oftast både förrätt och efterrätt, och vin ;-)

Hoppas du får en fin eftermiddag, ser framemot bilderna sen från utflykten!

2010-02-18 @ 15:28:36
URL: http://christineiparis.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh vad sugen jag blev på pizza nu :)

2010-02-18 @ 15:55:01
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0