badrummet

Har packat upp allt nu och fått lite mer personlig prägel på rummet. Till min stora lycka hittade jag en fleecefilt högst upp i garderoben, precis vad jag saknade. Det finns faktiskt utrymme för allt här, har ju två garderober, ett skrivbord med två hyllor, nattduksbord och ett badrum med relativt bra förvaring.

Det enda kruxet är att mitt lås till dörren inte funkar. Måste prata med dem om det imorgon. Det går liksom inte in i det där lilla hålet där låset ska in. Som tur är så är det ju lås på dörren in till byggnaden och jag tvivlar på att någon här skulle få för sig smita in i mitt rum. Men det känns ju ändå som att man gärna vill kunna låsa om sig.


Badrummet, kompakt men känns nytt och fräscht!


Duschen är däremot i minsta laget. Tur att man är kort!

Pratade med några på min våning idag, en tjej från Czek-slovakia (Tjeckien?) och en kille från Tyskland. Tydligen bor det 7 personer på våran våning, fast jag har bara stött på två. Fick i alla fall veta att det låg en minilivsmedelsaffär runt hörnet så jag köpte yoghurt och banan till frukosten. Den var verkligen mini, kan inte varit mer än 4 x 4 meter. Men bra att den finns i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Christine

Haha, jo jag har jag tjatat om det ett par gånger! Ska njuta när jag är i Sthlm på Mcdonalds, caféer, ICA... :-P

Första dagen i skolan nu va? Bon courage!



Kram

2010-02-15 @ 11:39:30
URL: http://christineiparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0