17 grader och sol


Min utsikt just nu

Vid hamnen igår.

Min Salade du Chèvre Chaud.

Monikas "lapin", kanin med tagliatelle.

Restaurangen.

I mitt rum innan utgång

På hotellen när vi väntade på taxin.

Det är så himla varmt idag! En underbar fredag helt enkelt. Ska till stranden snart. Men är rätt trött idag eftersom vi ju var på Wayne's bar igår. Det var en sjukt kul kväll! Först var vi och åt på en typisk "Nicoise" restaurang i gamla stan, jag kände mig inte jättehungrig så jag tog en Salade Chèvre chaud som var supergod. Dessvärre blev jag konstig i magen efteråt vilket jag tror berodde på getosten... Men gott var det. Vi träffade en massa folk från skolan på Wayne's och dansade tills våra fötter värkte. Kunde knappt gå sen! Brukar vanligtvis ta mina ballerinas med mig i väskan och det ångrar jag att jag inte gjorde igår...

Vi tog i alla fall en taxi hem sen för ingen av oss orkade gå. Det är kanske en 15 minuters promenad till gamla stan från där jag bor. Vi hittade först inga taxibilar alls så vi gick in på ett hotell och ringde på där, haha. Till vår förvånan kom en portvakt och ringde efter en taxi åt oss. Vi fick till och med sitta och vänta i lobbyn! Rätt schysst, med tanke på att klockan var halv tre på morgonen!
 
Stupade sedan i säng och han sova kanske fyra-fem timmar innan jag skulle upp igen. Trodde inte alls jag skulle orka men kände mig förvånansvärt pigg. Tröttheten kom istället senare! Höll på att somna på lektionen. Men trots det så gick det ändå rätt bra på verbförhöret vi hade.

Skriver mer ikväll och lägger upp lite fler bilder. Måste springa ner nu!


Kommentarer
Postat av: Mats

Det saknas smör på mackan ser jag men den kan säkert gå ner ändå, skrattar

det är plusgrader helt plötsligt här i stockholm jättekonstigt, det var ju 22 minusgrader för några dagar sedan, och nu har värsta förkylningen landat på mig, atjoprosit

godnatt

2010-02-26 @ 23:57:59
Postat av: Frida M

Ja, jag ska försöka använda väskan flitigt i vår! Jag är såå avundsjuk på dig, tror inte jag är den enda!

2010-03-01 @ 22:40:31
URL: http://lovelymi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0