au pair-familj-träff

Har precis kommit hem från en träff med en familj som bor i Draguignan! Kände mig förresten grym som kunde prata franska med dem under hela dagen utan några större problem. Det verkar i alla fall som att det är dit jag beger mig när min kurs slutar i Nice. Om jag inte hittar något annat, bättre alternativ. Draguignan ligger typ en timme från Nice med tåg. Vill egentligen stanna i Nice, men om jag inte hittar något annat så får jag helt enkelt ta vad som finns!

Men de var trevliga, typ i trettioårsåldern och väldigt lätta att prata med. De har alltså en restaurang i Draguignan och bor i samma hus, och jag kommer bo på tredje våningen i ett rum på 22 kv.meter med 15 kv.meters terass! internetuppkoppling, egen kyl osv. Så det är väldigt självständigt. Jag kommer jobba ungefär tre dagar i veckan så har rätt mycket fritid om man säger så.

Men jaa.... vill ju inte lämna Nice egentligen. Så det tar emot lite! Älskar ju pulsen och stadslivet. Men det blir nog bra. Kan ju vara kul med en annan stad också, och Nice kan jag ju hälsa på när jag vill.

Här är bilder från restaurangen:





Kommentarer
Postat av: Mats

Jag hade redan planerat att åka förbi på hojsemestern i norra frankrike där du skulle bo vid golfbanan och så ändrar du kurs, ner till södra delen blir för långt.

kul att du hittar lite möjligheter att få vara kvar ett tag till da.

hadet och kram

pappa

2010-04-25 @ 22:33:47
Postat av: Karin i Nice

Nää vad tråkigt! men ni kan nog hälsa på ändå, när ni har semester! och så kommer jag hem i slutet av maj :) Puss och kram

2010-04-25 @ 23:15:15
URL: http://softcotton.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Det ser för mysigt ut på restaurangen!!

Puss

2010-04-26 @ 14:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0