Fête de la musique

 
Idag den 21 juni (da ni andra dricker snaps och firar midsommar hemma i Sverige...) sa ar det en speciell dag aven har i Nice. Namligen fête de la musique, ungefar musikens hogtid om man ska oversatta det till svenska. Idag ska man fira musik av alla olika slag och det ar gatumusikanter, liveupptradanden och konserter i alla horn och kanter. Som ni forstar och som med allt annat som man kan ta del av gratis, sa ar det extremt mycket folk i stan pa kvallen en sadan har dag. Men det ar anda en otroligt harlig och varm stamning i stan den har dagen, sa det ar en stark rekommendation om man inte upplevt det forut!
 
Sjalv stannar jag nog hemma ikvall, for det forsta kan pojkvannen inte ga ut sa mycket eftersom han fortfarande ar sjukskriven pa grund av foten, och for det andra har vi en hel del att fixa med infor imorgon da vi namligen bjudit hem en del folk till oss. Maste bland annat klippa graset och stada lite. Jag kommer vara helt dod pa sondag nar jag ska upp, far se hur det gar... Men det far val ga, aven om jag lar vara som en vandrande zombie pa jobbet!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Även i Paris firades fête de la musique i helgen och vilken folkfest sedan. Band längst med alla gator, en massa människor, sol, värme och GLÄDJE! Underbart :)

2013-06-24 @ 15:12:42
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0