je suis fini





Såhär ser det ut nu under karnevalen vid Place Masséna, en stor tv-skärm som visar olika inslag och så dessa ståtliga blåa figurer. Temat är nånting med La planète bleue, den blåa planeten.

Mina fötter värker! Vi går så otroligt mycket varje dag. Idag var vi i ett shoppingcenter i Grabaldi där vi var när jag tog de fina bilderna med utsikten. Vi var på Carrefour som är som ett stort Ica Maxi men det var inte så mycket vi kände att vi hade behov av där. Köpte ett par nylonstrumpor, det var i princip det enda. Haha.

Sedan åt vi glass på Fenocchio i Gamla stan, Lisa var modig och provade på tomat och basilika-smaken samt pina colada. De smakade båda precis vad de utgav sig för att göra. Lite småkonstig smak på de båda. Jag körde på säkert kort och tog bubbelgum, vit choklad och choklad med kakbitar. Muuums!

Fick sedan panikspringa ut på kvällen och handla på Monoprix. Tror jag kommer handla på dagen i fortsättningen för det är så himla segt att ge sig ut på kvällen. Men de senaste dagarna har jag gått till rummet efter lunchen för att det känts skönt att vila lite.

What else... Imorgon ska vi på bio. Vi har ett välplanerat schema den här veckan eftersom Lisa och Monika åker hem på lördag! Så imorgon blir det bio, på torsdag har vi tänkt gå och äta middag i gamla stan och sedan gå ut på Wayne's. Blir nog ingen jättevild kväll dock eftersom vi har skola dagen efter. På fredagen blir det nog en utflykt till någon vinprovning i närheten, eventuellt till bergsbyn Eze!

Har ju lite skolarbete nu också när läraren gett mig extrauppgifter. Så först är det läxorna hela klassen har och sen har jag två extra uppgifter att göra. Känns väl lite sådär! Men nästa vecka kommer jag byta klass så då slipper jag göra dubbelläxor. Får se vad det är för typer i den klassen. Lite trist dock att jag inte kan utbyta svenska fraser med Hans, svensken i min klass. Vi är typ de enda svenskarna på skolan vad jag vet. Får se om det kommer några fler senare under terminen!


Kommentarer
Postat av: Mats

Skulle gärna vilja smaka lite glass och sitta i solen, det kommer en tid då solen värmer även här i norden.

pappsi

2010-02-23 @ 21:33:23
Postat av: Karin i Nice

Ja, även om det nog känns långt borta vid det här laget! Det fanns en glass med ölsmak, kanske vore något för dig att testa :)

2010-02-23 @ 22:07:45
URL: http://softcotton.blogg.se/
Postat av: Christine

Speciella glassmaker, haha! Finns L'Eclerc i Nice? Är min favoritmatbutik :-) Billigt och välsorterat.

2010-02-23 @ 23:05:23
URL: http://christineiparis.blogg.se/
Postat av: ida

Glassen såg ju helt amazing ut!

2010-02-23 @ 23:55:17
URL: http://idaerikson.blogg.se/
Postat av: Mormor

Vill gärna hinna med att hälsa på dig där i Nice.Tur att jag inte är så mycket för kaffebröd. Det skulle vara nåt för gottegrisen Börje. Han tyckte det såg frestande ut med både glass o bakelser. Man vet aldrig , kanske han också hänger med. Kram.

2010-02-24 @ 14:24:06
Postat av: Karin i Nice

Mormor: Det hoppas jag verkligen att du/ni gör! Vore jättekul. Kan tänka mig att han blir frestad av bilderna :)

2010-02-24 @ 20:07:31
URL: http://softcotton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0