Hej igen bloggen!

Från när jag sist var i Nice för några veckor sedan.
 
Nu tycker jag det är dags att få liv i den här bloggen igen. Efter en lång paus börjar jag nu bli lite sugen på att skriva igen. 
 
Ganska exakt fyra månader sedan jag bloggade sist, och mycket har hänt! Jag har bland annat flyttat in i en studentlägenhet i Skrapan, där jag trivs som fisken i vattnet. Jag har dessutom avklarat nääästan hela första läsåret av min utbildning, som jag även är jättenöjd med. Kan jag säga att jag är glad att jag gjorde valet att komma hem till Sverige? Även om den första tiden var tuff, och jag hade separationsångest deluxe i början över att flytta ifrån pojkvännen som jag då bott tillsammans med i två år, och staden jag bott i i tre och ett halvt år.
 
Men jag klarade det, och det är jag faktiskt stolt över. På något skumt sätt känns det som att en hel del saker börjar reda ut sig litegrann. Trots att mycket fortfarande är långt ifrån självklart (vart vi ska bo i framtiden är en av de sakerna...) Men man får ta saker lite som de kommer helt enkelt. För det är så otroligt svårt att förutse vad som händer. Vem vet egentligen vad som kommer hända om tre, fem eller tio år?
 
Nu vet jag i alla fall vad jag vill "bli när jag blir stor", haha. Så nu kan jag checka av den punkten på listan. 
 
Hoppas ni andra bloggläsare har haft det bra! 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Kul att se dig tillbaka! Har inte heller haft ngn större lust till att blogga på sistone, men det kommer väl. Tills dess nöjer jag mig med att läsa andra inspirerande bloggar.

Skönt att höra att vardagen börjar falla på plats pcj att du känner att du gjort rätt val. Precis som du skriver kan vi aldrig veta vad som händer härnäst utan vi får fatta besluten utifrån de förutsättningar vi har här och nu.

Lycka till!

2014-03-01 @ 19:40:44
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0