Historien om Pi

Igår kväll var vi och såg Historien om Pi, eller vad heter den på svenska? L'odyssée de Pi heter den i alla fall här. Det är alltid lite B att se med dubbade franska röster men jag har inte riktigt något val eftersom min pojkvän absolut inte vill se med undertexter (de är inte vana vid det som vi är). Och dessutom finns det i princip bara en biograf i Nice som visar originalversoner av alla filmer som kommer ut och den ligger ganska långt bort ifrån där vi bor.

Men, bortsett från detta så var filmen otroligt gripande och bra. Sorglig, men väldig gripande. Och så otroligt vackra bilder! det är som att bli inkastad i en saga. Jag har suttit och tänkt på slutet hela morgonen. Ni som har sett filmen förstår nog vad jag menar! ni som inte sett den - gör det! En av de bästa filmer jag sett på länge.

 


Kommentarer
Postat av: Christine&Paris

Men du får ju propsa på honom! Han kan väl läsa? Herregud de här fransmännen, det är som att allt främmande är så himla läskigt, haha! De kommer ju aldrig lära sig engelska på det sättet.. Annars får ni köra varannan gång så du inte helt glömmer bort hur Mel Gibson faktiskt låter på riktigt ;) Men Christophe är också sådär ibland, att han kollar på VF. Inte på bio men hemma om det går någon film där man inte kan byta till originalversion och jag inte tittar med honom.
Jag kan se animerade filmer på franska men där går gränsen. Råkade ladda hem Jurassic Park i VF en gång när jag var sjuk men det fanns inget annat att kolla på så jag såg den ändå, haha. Men annars pallar jag inte, det är så töntigt så jag bara sitter och stör mig hela tiden.

Som svar på din kommentar, jo jag vet, det är samma för mig. Vet inte vad jag vill och var jag vill bo. Men som du säger, det kommer nog komma ur något bra ur allting i slutändan :)

Svar: Haha jag vet! Men min pojkvän kan vara löjligt envis när det gäller sånna där (enligt honom) principsaker, och omöjlig att övertala! Men skulle det gå fler filmer i VO så skulle jag nog försöka tvinga med honom... Men här går de typ EN gång i VO och resten av alla visningar är version francaise! Men det är verkligen otroligt störande även om man är van vid dubbningen...
Karin

2013-01-14 @ 16:25:32
URL: http://christineiparis.blogg.se
Postat av: Ellinor

Efter ännu en lång frånvaro har jag hittat tillbaka hit igen :)
Jag har också tänkt att gå och se den filmen (Berättelsen om Pi tror jag den heter på svenska) och måste verkligen se till att komma iväg snart medan den fortfarande går på bio. Tänker att den gör sig bättre i stort format än hemma på tv:n/datorn.
Kram

Svar: Vad kul! Hoppas du får det här svaret, jag har nämligen svårt att kommentera på blogspot-bloggar medin iPad! Försökte skriv en kommentar på din blogg men den hakar sig varje gång! Bara så du vet! :)
Karin

2013-01-16 @ 15:13:05
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: jurassic park

I love frogs, they may be like dinosaurs

2013-01-24 @ 14:54:01
URL: http://devumi.com/twitter-followers

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0